Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Seu d'Urgell es promociona com a destí turístic "privilegiat i segur"

La Seu d'Urgell es promociona com a destí turístic "privilegiat i segur"

Turisme Seu presenta un nou vídeo que destaca els espais naturals, les activitats a l'aire lliure i les poques aglomeracions de la ciutat i de l'Alt Urgell. La nova campanya proposa als visitants fer-s'hi una 'selfie' i guanyar un cap de setmana a la comarca
29/06/2020 15:00

La Seu d'Urgell i el conjunt de l'Alt Urgell es volen posicionar com a destí turístic "privilegiat i segur", tenint en compte que "els espais a l'aire lliure, a la natura i amb poques aglomeracions" són els destins més segurs de cara a minimitzar el risc de contagi de la COVID-19. És per això que l'alcalde de l'Ajuntament urgellenc, Jordi Fàbrega; el vicealcalde, Francesc Viaplana, i la tinent d'alcalde de Turisme, Mireia Font, han presentat aquest dilluns a l'Espai Ermengol-Museu de la Ciutat el nou vídeo promocional del municipi i del conjunt de l'Alt Urgell, que incideix en el fet que la Seu i la comarca reuneixen les condicions ideals per gaudir de la muntanya amb seguretat en l'actual context sanitari.

La producció audiovisual, d'uns dos minuts de durada, es complementa amb 11 càpsules diferents i ja s'ha començat a difondre des de fa uns dies a les xarxes socials. La promoció turística pretén mostrar les "qualitats" i "possibilitats" que hi ha en aquesta part dels Pirineus, segons ha explicat Jordi Fàbrega. L'alcalde urgellenc ha destacat que a la comarca es poden desenvolupar una gran varietat d'activitats, com ara rutes de senderisme, ràfting (al Parc Olímpic del Segre), escalada o parapent, a més a més de poder descobrir el patrimoni cultural, encapçalat per un patrimoni romànic que inclou l'única catedral íntegrament romànica de Catalunya. L'Alt Urgell també sobresurt per l'aposta pel formatge artesà i per d'altres aliments de proximitat.

El vídeo, que acaba amb el lema "Et sorprendrà!", està protagonitzat per una família formada per una dona amb un fill adolescent, una filla més petita i un padrí. El nou lema que s'ha escollit és 'Seufie', un joc de paraules entre Seu i selfie, amb el qual es convida els visitants a fer-se una autofoto a la ciutat i al seu entorn. Per incentivar-ho, s'ha endegat una campanya a les xarxes socials, la qual culminarà amb un sorteig d'una estada de cap de setmana a la comarca. Les etiquetes que s'han de fer servir per participar-hi són #seufie, #laseudurgell, #laseudurgelletsorprendra i #turismeseu.

D'altres accions promocionals

L'anunci promocional se suma a tot un seguit d'accions que s'han dut a terme durant el confinament i la desescalada de cara a posicionar la Seu i l'Alt Urgell com un destí ideal després de la COVID-19. La tinent d'alcalde Mireia Font ha posat com a exemple les visites virtuals de La Seu Medieval o bé el l'ecomapa que recull tots els punts de la ciutat que tenen algun tipus d'interès des del punt de vista natural.

Finalment, Francesc Viaplana ha dit que la campanya suposa una eina més de reactivació econòmica del territori i ha assegurat que el sector turístic pot esdevenir una "oportunitat" de cara a la represa de la 'nova normalitat'. El vicealcalde ha volgut recordar d'altres accions, en aquest cas més adreçades als veïns, que s'han impulsat per fer front a la situació provocada per la crisi sanitària de la covid-19, com ara les línies de subvencions per a empreses que han cessat la seva activitat o les dirigides a persones que han vist com els baixaven els ingressos.

Previsió turística

Pel que fa justament a les previsions per a aquest estiu que acaba de començar, Mireia Font ha assegurat que, de moment, les previsions d'ocupació són més altes a les cases rurals que als hotels, si bé cal tenir en compte també que estan arribant moltes autocaravanes, un mitjà de transport que permet concentrar-se en grups reduïts de persones i pel qual la Seu ha apostat des de fa anys mitjançant un aparcament específic a tocar del centre històric.

Fàbrega ha reconegut que aquest serà un "estiu complicat" pel fet d'haver arribat "enmig de la pandèmia de la COVID-19". Tot i això, ha destacat que els primers visitants que han vingut a la capital alturgellenca i al conjunt de la comarca han manifestat sentir-se "segurs" després de poder comprovar que, de forma general, els seus habitants respecten les principals mesures de seguretat: distanciament social, ús de la mascareta i higiene de mans.

Vídeo promocional

  • Presentació de la nova campanya promocional de Turisme Seu (Foto: ACN)
  • Fragment del nou vídeo promocional de la Seu d'Urgell