Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Seu inicia el procés participatiu per decidir el destí d'una partida del pressupost municipal

La Seu inicia el procés participatiu per decidir el destí d'una partida del pressupost municipal

Els veïns podran votar a què es dediquen 100.000 euros dels comptes d'enguany Dimarts vinent, a les 8 del vespre, es presentarà el procediment a la Sala de la Immaculada 
Procés Participatiu presssupost - Cartell
12/02/2015 17:57

L'Ajuntament de la Seu d'Urgell obrirà el proper dimarts, 17 de febrer, el procés de participació ciutadana que permetrà que els veïns i veïnes del municipi puguin decidir en què s'inverteix una part del pressupost municipal. Aquesta sessió de presentació, oberta a tothom, tindrà lloc a la sala la Immaculada de la seu d'Urgell a les vuit del vespre.

L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, afirma que “aquest procés servirà per implicar als urgellencs i urgellenques en les decisions que afecten a la Seu d'Urgell i és un pas per un govern més transparent i col•laboratiu”.

Aquest procés atorga a la ciutadania empadronada a la Seu d’Urgell, major de 16 anys, la capacitat de decidir com es destinaran 100.000 euros del pressupost municipal per l’any 2015.

En la sessió de dimarts vinent, s'explicarà totes les fases en què consisteix aquest procés participatiu i com participar-hi. A més, a partir d'avui mateix, tots els veïns i veïnes de la Seu d'Urgell rebran a les bústies de casa seva un díptic informatiu sobre tot aquest procés i anunciant aquesta sessió de presentació sobre els pressupostos participatius.

També es pot trobar informació a la pàgina web de l'ajuntament de la Seu d'Urgell www.laseu.cat , a les oficines municipals i a les xarxes socials municipals (Facebook i twitter).

Fases i calendari del procés

Tothom que vulgui participar en aquest procés podrà presentar les seves propostes a partir del pròxim dimecres dia 18 i fins el dissabte 28 febrer a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament urgellenc. Es poden presentar presencialment lliurant el formulari que es pot trobar al mateix díptic informatiu que s'envia a totes les llars urgellenques o a través del formulari virtual que es podrà trobar al web www.laseu.cat

Tant el formulari en paper com el formulari virtual serveixen perquè els veïns presentin les propostes que els semblin interessants. Cada veí pot presentar tantes propostes com desitgi i es fomentarà que s’hagin parlat prèviament en el sí de les llars o entre les entitats i associacions.

Valoració tècnica

Una comissió de personal tècnic municipal realitzarà la valoració tècnica i econòmica de les propostes recollides, i tindrà lloc del 20 de febrer al 18 de març.

Una vegada valorades, les propostes que s’hagin acceptat en base a l’acompliment dels criteris i la viabilitat tècnica i econòmica, es divulgaran a través de tots els mitjans disponibles a nivell municipal, per tal que la població en tingui coneixement i pugui prioritzar-les posteriorment en base a la seva urgència i necessitat.

Priorització i votació popular

Tota la població que sigui major de 16 anys i estigui empadronada al municipi tindrà l’oportunitat de prioritzar les propostes, segons criteris d’urgència i expectatives futures del municipi, mitjançant un procés de votació popular.

Cadascun dels ciutadans i ciutadanes podran votar un màxim de 5 propostes del llistat obtingut de les valoracions tècniques de propostes. Les votacions es realitzaran del 30 de març a l’11 d’abril, mitjançant uns formularis que caldrà dipositar en les urnes disponibles a l’Ajuntament. Els votants caldrà que s’identifiquin a través del DNI per tal d’assegurar la rigorositat del procés. Les propostes finals es seleccionaran en base a l’ordre de prioritats obtingut i als límits establerts.

L'última setmana d’abril es realitzarà una sessió de retorn dels resultats obtinguts durant el procés, que anirà acompanyada d’un procés de difusió

Criteris perquè les propostes siguin acceptades

1. Que siguin legals.

2. Que facin referència a competències directes i assumides per l’Ajuntament.

3. Amb un cost no superior a l’import total de la partida assignada al procés, és a dir, a 100.000 euros.

4. Que siguin concretes i avaluables econòmicament.

5. Que siguin viables tècnicament, és a dir, que no existeixin impediments tècnics per a realitzar la proposta i que aquesta s’ajusti a la normativa jurídica vigent, en base a les valoracions realitzades pel personal tècnic municipal.

6. Que no facin referència a l’apartat de subvencions i plans d’ajuts municipals, així com tampoc a les despeses obligatòries que ha de suportar l’Ajuntament.

7. Que no plantegin accions insostenibles, és a dir, que comprometin les necessitats i les possibilitats de desenvolupament de les generacions presents i futures.

8. Que no plantegin accions d’exclusió social.

9. Que vagin acompanyades de les dades identificatives de la persona que les realitza (nom i cognoms, telèfon de contacte i correu electrònic, si se’n disposa), per tal de poder aclarir possibles dubtes.