Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Seu modifica el PGOU per construir la tercera rotonda de Castellciutat

La Seu modifica el PGOU per construir la tercera rotonda de Castellciutat

Aquests canvis també comporten un augment del preu del metre quadrat del polígon industrial
Castellciutat - Entrada tercera rotonda
28/12/2007 14:09

El Ple de l’Ajuntament de la Seu ha aprovat aquest dijous una modificació del Pla General d'Ordenació Urbana que permetrà la construcció de la rotonda que ha de donar accés al polígon de Castellciutat, atenent les recomanacions de l'Agència Catalana de l'Aigua i de Carreteres de l'Estat. Els canvis en la delimitació del sector SUD 6, a la Llau de Benabarre, van comptar amb el vot a favor de l’equip de govern (ERC i CIU) i del Partit Popular. El PSC-Progrés i ICV s’hi van abstenir.

Tots els grups van coincidir en la importància dels canvis per tal de poder projectar la rotonda, però des de l’oposició es va expressar preocupació pel fet que la modificació del PGOU implica també que el preu del metre quadrat dels terrenys es dupliqui. A més, el PSC-Progrés va manifestar el seu malestar ‘perquè l’aprovació dóna per fet que la nova variant de la N-260 passarà per sota l’aeroport de la Seu, tot i que la comissió político-tècnica que ho ha de debatre encara no s’ha reunit’. El principal grup de l'oposició també demana que el cost de la nova rotonda l'assumeixi Foment.

En relació al preu del polígon, el tinent d’alcalde d’Urbanisme, Jesús Fierro, va voler deixar clar que des de l’Ajuntament es comprarà un vint per cent dels terrenys, que se sumarà al 10% previst com a aprofitament públic. Segons va assegurar Fierro, “aquest sòl industrial s’utilitzarà per fer política de promoció empresarial i per donar espai als empresaris d’aquí i evitar així possibles especulacions”.

Durant el plenari també es va deixar sobre la taula l’aprovació d’una altra modificació del PGOU, al sector Llevant-A, en la zona que transcorre entre el camp de futbol i l’edifici dels Bombers. Els grups de l’oposició van demanar més temps per estudiar els canvis, que comportarien, entre d’altres qüestions, a més d’una modificació de la vialitat, un augment de la densitat d’habitatge, passant de 122 vivendes construïdes a 156.