La Seu rep el vistiplau de Foment per retallar el marge de la futura variant
L'Ajuntament de la Seu d'Urgell ja ha rebut el vistiplau del Ministeri de Foment per canviar la denominació de la futura variant de la carretera N-260. Això ha de permetre reduir el marge de separació que exigeixen les variants i, per tant, disposar de més espai per al nou polígon industrial, a Castellciutat.
L'alcalde de la Seu, Albert Batalla, ha explicat a RàdioSeu que això serà possible pel fet que el traçat rebrà la consideració d'autovia. Aquest canvi és important perquè, si la via es qualificava com a variant, la distància de separació havia de ser de 100 metres, cosa que restaria força espai al futur polígon. En canvi, amb la nova designació el marge ha de ser de només 50 metres.
Batalla assenyala que el retard en la tramitació del nou polígon es deu en part a que, quan es va aprovar el Pla General en el qual està inclòs, Foment encara no havia comunicat l'afectació del futur tram de la N-260. A més a més, durant aquest temps s'ha hagut de negociar amb diferents responsables de carreteres.
En tot cas, l'alcalde urgellenc hi afegeix que, abans de començar a urbanitzar, caldrà conèixer si realment hi ha demanda dels empresaris, perquè la crisi ha aturat en part la necessitat de nou sòl industrial.
La nova zona industrial s'ha de construir al costat oest de l'actual carretera N-260, a tocar del poble de Castellciutat. El futur traçat de Foment ha d'enllaçar amb la carretera N-145 a prop d'Anserall i, a efectes pràctics, ha de servir per agilitzar el trànsit d'entrada i sortida d'Andorra al pas per la Seu.