Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La Trobada Empresarial incideix en la utilitat de la identitat local per vendre's al mercat global

La Trobada Empresarial incideix en la utilitat de la identitat local per vendre's al mercat global

Josep Piqué alerta del risc de quedar-se enrera en la sortida de la crisi i la pèrdua de potencial humà que suposa l'alt índex d'atur juvenil Juan José Ibarretxe, Sandro Rosell i Àngel Simon coincideixen que l'arrelament al territori és un actiu per promocionar-se a nivell internacional
Trobada Empresarial 2011 - Taula rodona central
17/06/2011 13:01

La taula rodona central de la Trobada Empresarial al Pirineu ha incidit en la necessitat d'una identitat local per aconseguir èxit en el mercat global. En aquest missatge hi han coincidit els quatre ponents de pes: Josep Piqué, Juan José Ibarretxe, Sandro Rosell i Àngel Simon.

El president de Vueling i exministre d'Indústria ha posat l'accent en el risc que suposa l'alt índex d'atur juvenil (40%), especialment per la pèrdua de potencial humà i la frustració que provoca. Pel que fa a la situació global, Josep Piqué remarca que el centre econòmic mundial s'està desplaçant cap a Àsia i que Catalunya i Europa estan esdevenint perifèrics i hi augmenten els desequilibris. Per això, el també president del Cercle d'Economia considera imprescindible la internacionalització i buscar una economia més estable, en comptes de grans alts i baixos.

L'exlehendakari Ibarretxe ha presentat un treball sobre l'evolució econòmica del País Basc com a exemple que la defensa de la identitat pròpia pot servir per progressar millor en l'economia global. En aquest sentit, Ibarretxe ha vinculat el bon estat de l'economia basca, en un context de crisi a Espanya, a la bona gestió del concert econòmic i al fet d'haver passat de dependre del mercat estatal a fer la gran majoria d'exportacions -dos terços- a la resta del món. L'expresident també ha exposat el fet que la majoria dels països amb millors nivells d'internacionalització són petits, com ara Singapur, Irlanda i Suècia.

El president del FC Barcelona, Sandro Rosell, també ha defensat l'arrelament al país com la millor manera de vendre una marca; i en aquest cas, amb la vinculació entre el Barça i Catalunya. Tot i això, ha matisat que "el Barça no pot ser el ministeri d'Esports de Catalunya" ni implicar-se econòmicament amb tots els clubs del país. Rosell ha detallat que a Catalunya el Barça ja té un suport massiu i que a l'Estat es redueix al 25%. Per això, el dirigent blaugrana creu que ara les possibilitats d'expansió del club passen per la resta del món. Rosell es marca com a prioritat el públic infantil com a forma de fidelitzar aficionats arreu del planeta.

El president d'AGBAR, Àngel Simon, ha posat com a claus per a l'expansió d'empreses catalanes tenir gent formada, capacitat d'entendre's i que les grans companyies se subdivideixin en empreses més petites molt arrelades als respectius territoris.

La taula rodona ha estat moderada pel periodista Manuel Campo Vidal.