La urgellenca Anna González protagonitza un espot de la nova campanya de prevenció d'accidents de la DGT
La urgellenca Anna González protagonitza un dels espots de la nova campanya de prevenció d'accidents que la Direcció General de Trànsit (DGT) ha posat en marxa aquest estiu 2017. Els anuncis els ha presentat aquest dimecres el ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, acompanyat pel director de la DGT, Gregorio Serrano, i el general en cap de l'Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil, Benito Salcedo.
L'objectiu de la campanya de conscienciació és "sensibilitzar la societat sobre les conseqüències que tenen els nostres actes a la carretera, a través de testimonis reals que expliquen la seva experiència". Anna González ha assistit a l'acte de presentació, juntament amb Mar Cogollos i Jordi Porta, dues víctimes més d'accidents de trànsit, que també són el centre de dos espots més. La DGT ha comptat amb l'ajuda de diferents associacions de víctimes perquè participessin de forma voluntària en la iniciativa.
"Els testimonis de Mar Cogollos, Jordi Porta i Anna González reflecteixen alguns dels factors de risc que major accidentalitat causen, com són les distraccions i l'alcohol", ha manifestat el ministre, que ha afegit que el seu testimoni és "el missatge més directe i real que poden rebre tots els ciutadans que creure que els accidents són successos que passen als altres i mai no els passaran a ells".
Campanya de conscienciació
La campanya divulgativa la componen tres anuncis de 20 i 30 segons, produïts per l'agència R Publicitat. A cada un dels espots, les tres víctimes relaten quina va ser la causa de l'accident que els va canviar la vida.
Anna González va perdre al seu marit ciclista perquè va ser atropellat a la carretera. Mar Cogollos va quedar paraplègica per la distracció d'una altra persona en canviar d'emissora de ràdio, el que va fer que se sortissin de la carretera. A Jordi Porta li va canviar la vida quan va tenir un accident amb moto en anar conduint sota els efectes de l'alcohol. Jordi va estar en coma tres mesos i finalment va quedar en cadira de rodes.
Els anuncis es veuran en les diferents televisions, així com en les xarxes socials del Ministeri i de la DGT. Les gràfiques s'inseriran en diaris i revistes temàtiques, així com en mitjans online.