Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / La web 2.0, assignatura pendent de les estacions d'esquí, segons una recerca de la UdL

La web 2.0, assignatura pendent de les estacions d'esquí, segons una recerca de la UdL

Només el 49 per cent dels complexos analitzats permeten al client processos complets de compra en línia. Grandvalira, Baqueira-Beret i Vall de Núria, entre les més ben valorades
Baqueira Beret
24/01/2017 13:40

Les estacions d'esquí de l'Estat espanyol i el Principat d'Andorra no acaben d'aprofitar les potencialitats d'Internet per interactuar amb el seu públic objectiu i vendre els seus serveis i els de les zones de muntanya en les que s'ubiquen. Una recerca de la Universitat de Lleida (UdL), publicada recentment a la revista 'Cuadernos de Turismo', conclou que haurien de millorar en l'aplicació de funcionalitats de l'anomenada web 2.0 i, sobretot, en el comerç electrònic. I és que només el 49% dels complexos analitzats permeten al client processos complets de compra en línia. Els investigadors han analitzat la presència 'on line' d'un total de 57 instal·lacions hivernals d'alpí i nòrdic, que sumen prop de 1.500 quilòmetres de pistes.

Les estacions d'esquí analitzades formen part de l'Associació Turística d'Estacions d'Esquí i Muntanya (ATUDEM), més les que funcionen a Andorra. Els investigadors, liderats pel professor de la Facultat de Dret i Economia i Turisme de la UdL, Eduard Cristóbal, han utilitzat un model d'anàlisi de continguts i la metodologia eMICA (Extendent Model of Internet Commerce Adoption), confirmant la seva utilitat per a webs comercials en el sector del turisme.

La primera conclusió és que hi ha camí per recórrer en la incorporació de funcionalitats Web 2.0, com ara comentaris i valoració dels consumidors, implementació de blogs, la presència a les xarxes socials i, sobre tot, el comerç electrònic. ''Recomanen als gestors de les estacions que incloguin millores als seus webs tenint en compte tots aquests aspectes, perquè una presència eficaç a Internet els permetrà augmentar el nombre de visites i reserves'', explica Eduard Cristóbal.

Rànquing

Els millors resultats els obtenen, de mitjana, les estacions d'esquí del Pirineu, sobretot el català. Tot i això, la primera posició, segons les dades d'aquest estudi, la comparteixen Baqueira-Beret, Astún (Osca), Grandvalira (Andorra), Sierra Nevada (Granada) i Vall de Núria. La segona posició és per a La Molina i Vallnord, mentre que a la tercera plaça s'ubiquen Valgrande-Pajares (Astúries) i Vallter 2000. Espot Esquí i Port Ainé comparteixen el quart lloc.

Les estacions d'esquí d'Espanya i Andorra sumen prop de 1.500 quilòmetres de pistes. En el futur, els investigadors de la UdL volen complementar aquesta recerca ampliant el radi d'estudi més enllà de la península ibèrica, analitzant instal·lacions hivernals d'altres països.