Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'adaptació a les noves tecnologies, repte del turisme rural del Pirineu

L'adaptació a les noves tecnologies, repte del turisme rural del Pirineu

Una jornada al Consell Comarcal de l'Alt Urgell planteja la necessitat d’entrar amb força a internet i xarxes socials El sector també vol presentar una oferta integral més enllà de l’allotjament
Turisme Rural - Jornada de treball
15/06/2010 17:37

L’adaptació a les noves tecnologies de la comunicació és el nou repte del turisme rural del Pirineu. Aquest és un dels missatges que s'ha volgut transmetre a la Jornada de Turisme en Medi Rural, que ha omplert la sala d’actes del Consell Comarcal de l’Alt Urgell. A l’acte hi han assistit professionals i empresaris del sector d’arreu del Pirineu.

El coordinador de la jornada i director de la Fundació d’Estudis Superiors (FES) d’Olot, Jordi Calabuig, ha explicat quin profit pot treure una petita empresa turística de xarxes socials com Facebook o Twitter i de les pàgines web. Calabuig es mostra convençut que internet és útil per a fer reserves o bé donar-se a conèixer i constata que actualment hi ha un gran contrast entre establiments totalment adaptats i d’altres que hi són molt reticents. Els primers “arriben a un segment de clients que els altres no hi arriben”, subratlla.

Aquesta opinió coincideix amb l’expressada ara fa poques setmanes pel nou president de Turisme Rural de l’Alt Urgell (TRAU), Josep Maria Troguet, que s’ha marcat com un dels primers objectius modernitzar l’associació en aquest àmbit.

De la seva part, Montse Ripoll, tècnica de Turisme del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, defensa la importància de la central de reserves de Turisme La Seu, “un puntal que ha d’aprofitar tothom”. Ripoll puntualitza que les mancances no sempre són per manca d’interès dels establiments, sinó moltes vegades per l’endarreriment a l’hora de fer arribar les noves tecnologies a tots els pobles. En aquest punt, recorda que hi ha nuclis de la vall de la Vansa que fins fa poc no tenien ni tan sols línia telefònica.

Un altre dels eixos de la jornada ha estat que el concepte de turisme rural inclogui no només els allotjaments sinó “tot allò que passa al medi rural”, detalla Jordi Calabuig. Això inclou els restaurants, balnearis, estacions d’esquí, aliments artesans i botigues.

Malgrat tots aquests reptes, en la jornada també s'ha reconegut el paper que encara té l’Alt Urgell com a líder del turisme rural a Catalunya. Així, s'ha recordat que la comarca va ser pionera en el sistema de qualificació per espigues, que ara el Departament d’Innovació de la Generalitat ha adoptat com oficial amb algunes modificacions. Aquest mitjà, equivalent a les estrelles dels hotels, permet al visitant conèixer molt millor quins serveis trobarà a l’allotjament que reservi.