Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'AEAU no descarta accions judicials contra Telefónica

L'AEAU no descarta accions judicials contra Telefónica

L'entitat empresarial demana que se solucionin de forma definitiva els talls reiterats en l'ADSL i la telefonia Els empresaris compten amb el suport institucional i insten els veïns a presentar denúncies
Ordinador
09/12/2011 11:45

L'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell (AEAU) no descarta emprendre accions judicials si Telefónica no soluciona de forma definitiva les deficiències en el servei de la línia d'ADSL i la telefonia, que afecten de forma reiterada la població i en especial el sector empresarial amb "grans pèrdues econòmiques".

El president de l'AEAU, Jordi Grau, ha anunciat que, de moment, s'ha sol.licitat una reunió amb el director general de Telefónica a Catalunya, Joaquim Faura, "per manifestar-li el malestar existent entre els associats, demanar les indemnitzacions adients i conèixer els motius pels quals no s'ha solucionat la problemàtica de connexió a l'Alt Urgell".

L'entitat recorda que des de l'any 2008 s'han produït talls de llarga durada en l'accés a la banda ampla, malgrat el compromís de la companyia a finalitzar l'anella de telecomunicacions, "que permetria comptar amb dos canals de subministrament i així evitar la incomunicació en cas d'accidents com el de dimecres, en què un tractor va xocar contra els pals que sostenen els cables".

Jordi Grau ha avançat que en la reunió amb Telefónica "no en tindrem prou amb promeses", sinó que caldrà un acord oficial. També ha afirmat que si no es rep una resposta definitiva "farem un pas més i ho portarem als tribunals".

Suport institucional

El posicionament de l'AEAU té el suport de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i el Consell Comarcal de l'Alt Urgell. El president del Consell Comarcal i també tinent d'alcalde del consistori urgellenc, Jesús Fierro, ha indicat que cal actuar amb "contundència" en una situació "que es repeteix massa sovint". Així mateix, ha remarcat que la resposta ha de ser clara i ferma en un moment econòmic com l'actual "en què no es pot perdre cap oportunitat de negoci".

Queixes a l'oficina d'atenció al consumidor

L'Ajuntament de la Seu d'Urgell i el Consell Comarcal insten els veïns afectats pel tall de 3.000 línies de telèfon i Internet durant deu hores dimecres passat a presentar queixes a l'oficina d'atenció al consumidor, que gestiona el Consell Comarcal de l'Alt Urgell. L'AEAU també gestionarà totes aquelles queixes que els empresaris facin arribar a l'entitat.

Des de l'any 2008 s'han succeït els problemes de connexió. L'abril del 2010, els talls van ser de més de 6 hores en horari laboral. El passat mes de maig, una nova avaria va deixar la comarca sense Internet durant més de 7 hores.