Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'Aeroport Andorra-La Seu acull la presentació de l'avió Bristell Classic

L'Aeroport Andorra-La Seu acull la presentació de l'avió Bristell Classic

La companyia Wingmasters Aviation n'ha obtingut la representació exclusiva per a Andorra i Espanya. L'empresa també vol importar helicòpters i crear la primera escola de vol del Principat d’Andorra
22/06/2015 11:45

L’aeroport Andorra-La Seu d’Urgell ha estat l'escenari aquest dissabte de la presentació del nou avió esportiu Bristell Classic, fabricat a la república Txeca per BRM Aviation. L'acte ha anat a càrrec de l’empresa que n'ha obtingut la distribució per al Principat d’Andorra i Espanya, l'andorrana Wingmasters Aviation.

La primera empresa del país veí dedicada a l'aviació lleugera ja ha avançat que entre els objectius a curt termini també hi ha els d'importar helicòpters lleugers i crear la primera escola de vol del Principat d'Andorra. El seu president, Jordi Sierra, ha ressaltat en l'acte de presentació "l'enorme potencial que representa aquest àmbit per al Pirineu".

Per la seva banda, Jordi Candela, director general d’Aeroports de Catalunya, que també ha assistit a la descoberta de l'avió, ha posat l’accent en la diversificació d’activitats que permeten els aeroports de muntanya com ara el d’Andorra-La Seu d’Urgell.

Un avió de muntanya

El Bristell és, per les seves prestacions, un avió especialment adequat per a la pràctica del vol de muntanya. De construcció metàl·lica i dissenyat amb les tècniques més modernes, el Bristell incorpora els darrers avenços en aviònica digital, un disseny modern, elegant, i aerodinàmicament eficient que ofereix, a més, una imatge extraordinàriament atractiva i esportiva.

L’interior és el més ample de la seva categoria. Així mateix, la capacitat d’emprar gasolina sense plom, junt al baix consum i escassa contaminació acústica, converteixen el Bristell en un avió respectuós amb el medi ambient i d’acord amb les noves directrius europees que aviat entraran en vigor sobre carburants aeronàutics.

La capacitat d’enlairar-se en tan sols 150 metres, el converteixen en un autèntic avió STOL (Short Take Off and Landing), apte per a maniobrar en infinitat de camps de vol, inclosos altiports de muntanya.

Actualment, el Bristell es distribueix en una vintena de països de cinc continents, incloent Estats Units, Austràlia i Orient Mitjà, i des d’ara també a Andorra i Espanya de la mà de Wingmasters.

Acte de descoberta

A l'acte de presentació hi va assistir, entre d’altres, una representació de les cambres de comerç d’Andorra i de Lleida, del ministeri de Transports d’Andorra, d’Aeroports de Catalunya, de l'oficina del copríncep episcopal, a més dels alcaldes de les poblacions que inclouen l’aeroport dins del seu terme municipal i la regidora de l'Ajuntament de la Seu, Mireia Font.

La descoberta també va comptar amb l'assistència del president de la Federació Aèria Catalana, la presidenta de la Federació Europea de Pilots de Muntanya, i l’enginyer dissenyador de l’aparell i president de BRM Aero, Milan Bristella, que va traslladar-se des de la República Txeca.

Nou sistema antiboira

Aeroports de Catalunya ja treballa per instal.lar un sistema d'aproximació instrumental que faciliti les operacions d'enlairament i aterratge a la Seu en condicions de mala visibilitat a partir del 2016. Es tracta d'una mesura que havien sol.lictat el Govern d'Andorra i empreses del sector aeronàutic per millorar la seguretat i atreure operacions comercials a aquesta instal.lació. El nou sistema l'haurà de validar l'agència espanyola de seguretat aèria (AESA).