L'Agència Tributària de Catalunya a la Seu estrena el servei de cita prèvia
L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) inicia aquesta setmana la campanya per facilitar la declaració de renda a tots els contribuents de les comarques de Ponent, l’Alt Pirineu i l’Aran pel que fa a l’exercici 2017. Amb aquest objectiu, el servei públic del Departament de Vicepresidència, Economia i Hisenda ofereix per primera vegada l'opció de cita prèvia amb una estructura pròpia, formada per l’oficina territorial de la Seu d’Urgell i les oficines compartides de Vielha, Tremp i Cervera. Tots aquests espais se sumen a la delegació territorial de Lleida, que ja havia participat en aquesta campanya en edicions anteriors.
El termini de sol·licitud per ser atès presencialment a les oficines de l’ATC entre el 10 de maig i el 2 de juliol es pot reservar a través del telèfon 901 22 33 44, a partir d'aquest dimarts, dia 8. Aquells contribuents que hagin de fer la declaració de l’impost de patrimoni també podran demanar cita prèvia a través de la seu electrònica de l’ATC o del telèfon 012. En total, 78 persones de l’ATC repartides per tot Catalunya es posaran a disposició dels ciutadans per ajudar-los a elaborar la seva declaració de renda i patrimoni.
Aquest dilluns, el secretari d’Hisenda de la Generalitat i president de l’ATC, Albert Castellanos; el director de l’Agència Catalana, Eduard Vilà; l’alcalde de la Seu, Albert Batalla, i el president del Consell Comarcal de l'Alt Urgell, Jesús Fierro, han visitat l’Oficina Territorial de la Seu d’Urgell, que es va estrenar ara fa vuit mesos. Castellanos s'ha mostrat satisfet per la rebuda que ha tingut aquest nou servei atès que des de llavors ha atès més de 4.000 expedients; és a dir, uns 600 expedients al mes i una mitjana de 20 cada dia. A nivell més general, des del setembre passat i fins al 31 de març, les sis oficines de Ponent, l'Alt Pirineu i Aran han recaptat un total de 16.327.349 euros, han atès unes 7.502 persones i han gestionat 23.639 expedients.
També a Tremp i Vielha
Castellanos ha destacat que, tot i que a la Seu també hi ha l'oficina de l'Agència Tributària estatal, molts contribueints opten pel servei de la Generalitat perquè els resulta més còmode. A més a més, ha esmentat el fet que aquesta ampliació d'oficines ha estat especialment ben valorada en poblacions com Vielha o Tremp, on l'agència estatal no hi té presència, i considera que això demostra que l'ATC té una major voluntat d'implantació territorial.
Entre els serveis oferts per l’Agència catalana destaquen, per exemple, el d’assistència en l’elaboració d’autoliquidacions de tributs gestionats per l’ATC (servei de cita prèvia); informació i assistència general i bàsica en relació amb els impostos que gestionen les diputacions, els ajuntaments i altres ens locals adherits a la xarxa Tributs de Catalunya; o informació relacionada amb l’estat dels deutes que gestiona l’ATC en període voluntari i executiu, entre d’altres.
8 mesos de desplegament territorial
El 4 de setembre de l'any passat, l’ATC va culminar el desplegament territorial iniciat l’any 2017 amb l’ampliació de 4 a 19 oficines arreu del país. Així, a les delegacions de Barcelona (Poblenou), Tarragona, Lleida i Girona, s'hi van sumar les de la Seu d'Urgell, Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, Reus i Tortosa, "amb la mateixa qualitat que les quatre delegacions principals", destaquen des de l'ATC.
Aquest model en xarxa es complementa amb 13 oficines compartides amb entitats locals, que poden ser diputacions, consells comarcals i ajuntaments. Són les que hi ha a l’Hospitalet de Llobregat, Cervera, Igualada, Vilanova i la Geltrú, el Vendrell, Olot, Valls, Móra d’Ebre, Solsona, Berga, Ripoll, Vielha i Tremp. Així, en total, l’ATC ja disposa de 32 oficines distribuïdes arreu de la geografia catalana.