Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'Agència Tributària de Catalunya obre a la Seu d'Urgell la seva oficina de l'Alt Pirineu i Aran

L'Agència Tributària de Catalunya obre a la Seu d'Urgell la seva oficina de l'Alt Pirineu i Aran

El nou servei entrarà en funcionament dilluns vinent, dia 4, i tindrà punts de suport a Tremp i Vielha. L'ens estrena simultàniament una quinzena de delegacions per ser present a tot el país
29/08/2017 14:20

L'Agència Tributària de Catalunya ja tindrà oficina pròpia a l'Alt Pirineu i Aran a partir de la setmana vinent. Aquest proper dilluns, dia 4, obrirà portes la delegació que el Govern ha habilitat al centre de la Seu d'Urgell per atendre els contribuents pirinencs, i que està ubicada al carrer de la Germandat de Sant Sebastià número 10, al costat del carrer de Llorenç Tomàs i Costa.

La delegada de la Generalitat a l'Alt Pirineu i Aran, Maria Rosa Amorós, ha visitat aquest dimarts la nova instal·lació, tenint en compte que el personal contractat per al servei ja comença a preparar aquesta setmana la posada en marxa. Amorós considera "molt il·lusionant" la creació d'aquesta oficina per un doble motiu. D'una banda, perquè aporta un nou servei a la regió per tal que els seus habitants no hagin de sortir del Pirineu per fer aquests tràmits. I de l'altra, perquè el Govern consolida l'estructura necessària per, si s'escau, poder assumir plenes competències en la recaptació i gestió de tributs.

En aquest sentit, Amorós ha apuntat que en l'elecció de la Seu s'ha tingut en compte els criteris de nombre d'habitants i d'activitat econòmica de la ciutat, però que, a més a més, l'oficina comptarà amb dos punts de suport, a Tremp i a Vielha, per oferir un assessorament més proper als habitants del Pallars Jussà i Sobirà, l'Alta Ribagorça i l'Aran. També s'estudia que els tècnics facin desplaçaments puntuals durant l'any per atendre els usuaris de poblacions com ara Puigcerdà i Sort.

El coordinador de la nova oficina, Pau Sans, ha detallat que arrencaran amb una plantilla de set persones, tot i que la instal·lació està preparada perquè hi treballin fins a onze tècnics, en funció del volum de feina. De la seva part, els punts de suport de Tremp i Vielha comptaran amb dos tècnics cadascuna. Molts dels empleats provenen de les oficines liquidadores dels Registres de la Propietat, "gent amb experiència, ben formada, preparada en la matèria i que ja han treballat prèviament amb el programa que s'utilitzarà, que és el de la Generalitat", ha explicat.

A la visita també hi ha estat present el delegat de l'ATC a Lleida, Josep Ramon Solsona, que durant els primers mesos oferirà suport a l'oficina de la Seu per garantir-ne el bon funcionament. Solsona ha assegurat que "un dels aspectes més importants del desplegament és la descentralització" i ha valorat especialment el fet que la majoria de personal que ha estat escollit són gent de les mateixes comarques de muntanya, amb l'objectiu que des del primer dia sigui vist com un servei proper.

Cal recordar que la de la Seu és una de les 15 noves delegacions que s'obriran simultàniament aquest dilluns vinent, cosa que ha comportat la creació d'un total de 260 nous llocs de treball públics. Josep Ramon Solsona ha volgut subratllar que s'ha triat la data de posada en marxa comuna pel fet que el 31 d'agost expira el conveni que existia fins ara amb les oficines de recaptació de les diputacions provincials, que tot i això seguiran prestant servei per als tributs que corresponen al seu nivell administratiu. Així, divendres es farà la transició cap al format i dilluns ja obriran al públic.

Competències i delegacions

Tal com ja va anunciar el febrer passat el secretari d'Hisenda de la Generalitat, Lluís Salvadó, l'equipament té un espai de 268 m2. Les seves funcions seran la recaptació executiva dels contribuents que tinguin deutes pendents amb l’Administració, com ara sancions de trànsit o deutes amb els ajuntaments; i la gestió directa i completa dels impostos cedits, per exemple transmissions patrimonials (ITP) i actes jurídics documentats (AJD), o successions i donacions (SD), que actualment liquiden, a part de l’ATC, els registradors de la propietat.

Fins ara, a banda de la seu central de Barcelona, l'ATC ha tingut delegacions a Tarragona, Lleida i Girona. Ara, a més a més del de la Seu d'Urgell, s'hi sumaran 14 locals més: Barcelona (per cobrir l’àrea del Barcelonès Nord), Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, Reus i Tortosa.

  • Nova oficina de l'Agència Tributària de Catalunya a l'Alt Pirineu i Aran
  • Oficina de l'ATC a l'Alt Pirineu i Aran