Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'Agenda del Pirineu 2010 inclou una guia de rutes de senderisme

L'Agenda del Pirineu 2010 inclou una guia de rutes de senderisme

La publicació ja es pot trobar a les llibreries i quioscos del Pirineu Inclou informació sobre les tradicions i festes, la gastronomia, els hotels, la història, el territori, la gent i la cultura
L'Agenda del Pirineu 2010
24/12/2009 11:19

Un grup de periodistes i dissenyadors pirinencs han publicat l'Agenda del Pirineu 2010, que té com a objectiu "ser una eina útil per conèixer més a fons la realitat de les comarques que configuren l'Alt Pirineu Català i Aran -l'Alt Urgell, la Cerdanya, els dos Pallars, la Val d'Aran i l'Alta Ribagorça- i, també, els comuns d'Andorra".

Aquesta publicació, que es pot adquirir des d’aquest dijous, 24 de desembre, a les llibreries i quioscos del Pirineu a un preu de 9 euros, és "una eina manejable, amb informació útil i pràctica sobre les tradicions i les festes, la gastronomia, els hotels, la història, el territori, la gent i la seva cultura".

Segons manifesta una de les impulsores del projecte editorial, Cristina Tarrés, "l'Agenda del Pirineu està pensada i feta tant per a la gent del país com per als milers de turistes que visiten les comarques del Pirineu". Entre la informació que inclou hi ha el calendari amb les hores solars i les llunes de cada mes, el santoral, un recull de festes i tradicions que se celebren al llarg de l'any, informació turística amb telèfons d'interès, gastronomia i dues guies, una de formatgeries i una altra de tots els museus de l’Alt Pirineu i Aran.

En opinió de Cristina Tarrés, "l'agenda té un cert regust local i reflecteix les idees i aportacions fetes per la gent més propera, pels escriptors de la zona, pels periodistes, pels pagesos i ramaders pirinencs, pels botiguers, pels hotelers i per tots aquells que, en definitiva, són qui millor coneixen el territori". Per Tarrés, "aquest ha estat un projecte difícil ja que tots estem molt acostumats a treballar amb agendes més genèriques i estem poc acostumats a productes editorials d'aquestes característiques".