Les escoles de la Seu i Castellciutat celebren el Dia de l'Arbre
Com a cloenda de trimestre i adherint-se a la celebració del Dia Forestal Mundial, prop de 200 alumnes de cicle superior de les cinc escoles de la Seu d’Urgell i Castellciutat ha realitzat aquest matí de divendres un seguit d’activitats relacionades amb el coneixement de la flora i fauna de l'entorn, i el respecte mediambiental.
El matí s’ha iniciat amb la plantada conjunta d’arbres. Aquest any pollancres i blades han estat les espècies que s’han unit a les plantades en cursos anteriors. A cada arbre se li ha col·locat una etiqueta amb el nom del centre i el de l’espècie plantada i han estat regades, simbòlicament, amb un poema de Màrius Torres, ja que el 21 de març se celebra també el Dia Mundial de la Poesia.
Posteriorment, els nois i les noies han realitzat els diferents tallers, que s’han programat amb el suport de diverses entitats del territori. Així, a l’Arxiu Comarcal de l'Alt Urgell han pogut aprendre com elaborar pega a partir de la resina d’ametller i al parc del Valira han realitzat un itinerari guiat per conèixer la vegetació del parc i el projecte de les caixes-niu col·locades a la zona per facilitar als ocells un lloc per niuar i punts d’alimentació durant la tardor-hivern, ja que és una època en que escasseja l’aliment. Els joves també han gaudit de diversos jocs mediambientals.
L’activitat que ha tancat la jornada ha estat l’alliberament d’un picot garser i un esparver, a càrrec del Agents Rurals de l’Alt Urgell, portats des del Centre de recuperació de fauna salvatge de Vallcalent.
Per preparar la sortida, els centres han disposat d’un dossier didàctic sobre el contingut dels diferents tallers. Les activitats han comptat amb la col.laboració de tècnics del Servei de Parcs i Jardins de l’Ajuntament de la Seu d'Urgell, professorat i estudiants de l’Escola de Capacitació Agrària del Pirineu, tècnics de l'Arxiu Comarcal i Enric Esteve, a més de diversos Agents Rurals, tot plegat sota la coordinació del Servei Educatiu de l’Alt Urgell, en el marc del Pla de Dinàmica Educativa.