Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Les noves tecnologies i el treball en xarxa, elements bàsics per al turisme rural del Pirineu

Les noves tecnologies i el treball en xarxa, elements bàsics per al turisme rural del Pirineu

Una jornada sobre innovació en el sector, dirigida per Joana Frigolé, orienta els empresaris del sector Joana Frigolé insta els professionals a plantejar-se preguntes, problemes, reptes i objectius, per trobar-hi noves oportunitats
Turisme Rural - Jornada Innovació 2012
19/04/2012 18:32

L'Escola de Capacitació Agrària del Pirineu (ECAP), ubicada a Bellestar, ha acollit aquest dimecres la jornada tècnica "Liderant la innovació en el turisme rural", a càrrec de la consultora i coach professional, Joana Frigolé. Una trentena d'empresaris del sector turístic van assistir al curs, organitzat pel departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural, amb la col.laboració de TRAPA (Turisme Rural de l'Alt Pirineu i Aran).

Durant el dia, Joana Frigolé va instar els professionals pirinencs a plantejar-se preguntes, problemes, reptes i objectius, "per adquirir la capacitat d'identificar noves oportunitats on altres persones només hi veuren dificultats". En aquest sentit, va remarcar l'actitud i el treball en xarxa com a elements bàsics per posicionar els projectes de turisme rural, "en un moment complicat , en què la manera de veure el negoci tradicional està evolucionant".

"Innovar no és res més que parar atenció a allò que tenim, saber d'on venim i quins són els nostres valors i, a partir d'aquí, combinar-los de manera diferent", puntualitza Frigolé. I hi afegeix: "Els clients no pujaran al Pirineu perquè sí, i els haurem d'atraure a través de les noves tecnologies".

En aquest sentit, el president del Turisme Rural de l'Alt Urgell-Cerdanya (TRAU), Josep Maria Troguet, va destacar dimecres la necessitat de deixar de costat la neu o els bolets com a únics factors d'atracció al territori. Troguet va apostar, per exemple, per la gastronomia com a alternativa. A més, va reconèixer la necessitat de potenciar les xarxes socials per captar nous turistes, fins i tot internacionals.