Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'Institut Joan Brudieu obté la certificació ISO de qualitat

L'Institut Joan Brudieu obté la certificació ISO de qualitat

Amb l'adopció d'aquest sistema de gestió el centre educatiu augmenta el seu compromís amb la comunitat educativa Actualment existeixen una seixantena d'instituts catalans que han rebut el reconeixement .
Institut Joan Brudieu
14/06/2010 13:38

L’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell ha obtingut la certificació ISO 9001:2008 atorgada per l’empresa certificadora Applus. Aquesta certificació ha estat la culminació d’un procés de treball i esforç de tot el personal del centre, iniciat el curs escolar 2006-07. La iniciativa ha permès establir "una metodologia de treball basada en la millora contínua i en documentar i establir els procediments per a una millora de la gestió i del funcionament de l’Institut".

A Catalunya, actualment, ja existeixen una seixantena d’instituts que han estat certificats en qualitat.  La norma ISO 9001:2008, de sistemes de gestió de la qualitat, és un estàndard internacional per a definir un sistema de gestió que permeti assegurar la qualitat i la millora contínua de les organitzacions. Aquest model de gestió ha estat adaptat al món educatiu.

Amb l’adopció d’aquest sistema de gestió, i amb la certificació dels seus processos clau, l’Institut augmenta el seu compromís amb la comunitat educativa (alumnat, famílies, entorn social i empreses), marca un punt de partida cap a un model d’excel•lència en la gestió, i avança en l’exercici de la seva responsabilitat com a organització pública al servei dels ciutadans.

L’Institut Joan Brudieu va ser inclòs l’any 2006 a petició pròpia en el Projecte de Qualitat i Millora Contínua (PQiMC), del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Aquest projecte té com objectiu ajudar els centres educatius a dissenyar, implantar i millorar contínuament el seu propi sistema de gestió de centre basat en els principis de la qualitat amb la finalitat d’aconseguir l’excel•lència en els resultats i la confiança de l’alumnat, les famílies i les empreses.

Mitjançant aquests sistemes de gestió es vol ajudar els centres a orientar les seves actuacions per donar resposta a les necessitats formatives de l’alumnat, les famílies, les empreses i l’entorn social, d’acord amb els requeriments establerts; potenciar estratègies de desenvolupament i implicació de les persones que hi treballen; gestionar, de manera sistemàtica i transparent, els processos que s’hi desenvolupen; fomentar la cultura de la millora contínua, la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques amb altres centres; promoure el compromís col•lectiu i la coherència d’objectius en la definició i el desenvolupament dels valors, les polítiques i les estratègies de centre; impulsar la definició i la gestió de nous àmbits d’autonomia que contribueixin a la millora global del centre i, orientar-lo cap a l’excel•lència en els resultats.

Els centres educatius que formen part del Projecte de Qualitat i Millora Contínua s’integren en xarxes de centres que fan el procés d’implantació plegats, i que es reuneixen mensualment per intercanviar experiències i avançar mitjançant metodologies d’aprenentatge entre iguals i de treball cooperatiu. L’Institut Joan Brudieu forma part de la Xarxa Q9, composta per sis Instituts de tot Catalunya, que es troben periòdicament per treballar conjuntament i de manera progressiva la integració de la qualitat a tots els àmbits del centre mitjançant una metodologia que es basa en l’anomenat Cicle PDCA o Roda de Deming, que estableix quatre eixos per a la millora. Un dels eixos és planificar com obtenir una determinada millora. El segon dels eixos és fer-ho, és a dir, posar en pràctica allò que s’ha planificat. Seguidament, s'ha de comprovar i avaluar quins han estat els resultats obtinguts. Finalment, cal actuar, tot incorporant les actuacions de millora pertinents que permetin esmenar problemes de funcionament i/o millorar el resultat de les accions.

L’obtenció de la certificació ISO és tan sols "un primer pas d’un llarg viatge que consisteix en continuar treballant mitjançant metodologies de millora contínua cap a un camí que mica en mica vagi atansant l’Institut cap a l’excel•lència".