Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Llum verda al Pla Director Urbanístic de l'Aeroport Andorra-la Seu

Llum verda al Pla Director Urbanístic de l'Aeroport Andorra-la Seu

El nou instrument preveu la construcció de fins a 14 nous hangars i edificacions per a activitats complementàries. El projecte es va crear per adequar la pista a aviació comercial sense ampliar-la
Aeroport Andorra-la Seu
18/12/2015 19:59

La Comissió de Política Territorial i Urbanisme de Catalunya ha donat llum verda aquest divendres al Pla Director Urbanístic Aeroportuari de l'aeroport d'Andorra-la Seu d'Urgell. El nou instrument preveu fins a 14 nous hangars i les edificacions per a activitats complementàries, tot mantenint i millorant els accessos existents de la carretera N-260 i la carretera local a Aravell.

L'objecte del pla és l'ordenació urbanística i aeroportuària per adequar l'aeroport a la categoria comercial sense ampliar la pista, que té una llargària de 1.387 metres. L'escenari màxim operacional al qual es podria arribar amb aquesta previsió és ampli, d'entre 140.000 i 200.000 usuaris anuals i unes 15.000 operacions de vol, amb avions de 80 metres d'envergadura.

L'any 2009 es va aprovar el Pla especial per a la delimitació de sòl de l'àmbit de l'aeroport, que va ser anul·lat el 2011 pel Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC). El Departament de Territori i Sostenibilitat va decidir llavors impulsar la tramitació d'un Pla Director Urbanístic Aeroportuari, amb l'objectiu de regularitzar urbanísticament les instal·lacions ja existents. La pista situada entre els termes municipals de Montferrer i Castellbò i Ribera d'Urgellet, va ser impulsada inicialment per l'empresari Josep Betriu. Va ser inaugurada el 29 de juliol de 1982 i va funcionar regularment per a aviació comercial fins al 1984.