Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'Oficina d'Atenció al Ciutadà de la Seu rep cent consultes diàries

L'Oficina d'Atenció al Ciutadà de la Seu rep cent consultes diàries

El nou servei ha ampliat els horaris en els quals es pot fer els tràmits municipals. Casassas aposta per avançar en les possibilitats de fer gestions per internet
Ajuntament de la Seu d'Urgell
27/07/2007 17:49

L'Oficina d'Atenció Ciutadana, que va entrar en funcionament ara fa tres mesos, rep unes 100 consultes diàries de mitjana. D’aquestes, unes 65 estan relacionades amb tràmits de l'Ajuntament i la resta van dirigides als diversos tècnics i personal del consistori.

Des de l'Ajuntament es postren molt satisfets amb el funcionament del servei. La segona tinenta d'alcalde d'Atenció a les persones, Teresa Casassas, apunta que l’oficina “pretén gestionar amb agilitat les demandes dels ciutadans i derivar-los amb rapidesa i eficàcia a tràmits o al tècnic corresponent”.
Per poder atendre millor als ciutadans s'ha redistribuït l'espai i s'ha ampliat el nombre de persones per atendre els ciutadans. Així, a l’entrada els usuaris es troben un taulell amb un informador, que deriva a la persona cap a tràmits o bé avisa al tècnic o regidor que s'hagi anat a veure.
L'informador fa una doble tasca. D'una banda, deriva les persones cap al tramitador que millor pot atendre la seva demanda. De l'altra, serveix de filtre, ja que fins ara les persones que anaven a l'ajuntament no passaven cap tipus de control i podien accedir lliurement a les dependències del consistori.

A part de l'increment de personal atenent als ciutadans, també s'han ampliat els horaris d'atenció al públic. De fet, fins ara les oficines només estaven obertes al matí, cosa que dificultava els tràmits per als ciutadans que no tenen lliures aquelles hores i especialment per aquells que treballen a Andorra. Amb la posada en funcionament de l'OAC, s'ha ampliat a dues tardes a la setmana, concretament dilluns i dijous, i el matí de dissabte. Amb aquesta mesura es vol facilitar la tramitació de documents i l'accés a l'ajuntament independentment de l’horari laboral dels veïns.

Teresa Casassas detalla també que “els ciutadans també poden accedir a l'OAC a través d'Internet i d'aquesta manera poder descarregar-se i omplir formularis des de casa”. En alguns casos, fins i tot es pot omplir i enviar el document a través de la xarxa sense haver de desplaçar-se a l'ajuntament. Casassas afegeix: “la intenció és anar ampliant aquest servei virtual per facilitar els tràmits, tot i que són conscients que aquest serà un procés lent perquè no tothom té el mateix accés ni la mateixa facilitat per utilitzar les noves tecnologies”.