Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / L'Oficina Jove de l'Alt Urgell ha atès més de 83.000 consultes en 10 anys

L'Oficina Jove de l'Alt Urgell ha atès més de 83.000 consultes en 10 anys

Els àmbits més sol·licitats pels usuaris són els de feina, habitatge, formació i salut. Responsables actuals i anteriors del servei comarcal han celebrat el desè aniversari amb una foto de família
21/11/2018 17:55

L’Oficina Jove de l’Alt Urgell ha celebrat aquest dimecres l'acte central del seu 10è aniversari, que ha consistit en una foto de família a la qual s'hi ha convidat els responsables actuals i anteriors d'aquest servei públic, que quan es va crear al 2008 va ser pioner a Catalunya juntament amb el del Montsià. A la trobada, al Centre Cívic l'Escorxador de la Seu, hi han pres part les tècniques de joventut de la ciutat i de la comarca, juntament amb el president del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Jesús Fierro; l’alcalde de la Seu, Albert Batalla; la regidora de Joventut de la Seu, Sílvia Iscla; el conseller comarcal de Joventut, Ricard Pérez, i la coordinadora territorial de Joventut de Lleida, Esperança Cases.

En la seva intervenció, Jesús Fierro ha agraït el suport de la Generalitat de Catalunya i de l'Ajuntament de la Seu i ha presentat l'Oficina Jove com un exemple d'èxit de les col·laboracions establertes els darrers anys entre el Consell Comarcal i la capital alturgellenca. Fierro ha elogiat la tasca realitzada per tècnics i regidors durant aquests deu anys per ajudar el jovent de la comarca. 

De la seva part, Albert Batalla ha recordat que aquesta col·laboració ja va començar amb el Punt Jove, que "va esdevenir un canvi de mentalitat pel que fa a les polítiques de joventut en el nostre territori, passant de fer només accions en temes de lleure i festes a realitzar polítiques en d’altres àmbits també necessaris per al jovent com la formació, l’habitatge, l’ocupació, la salut, la cultura o la participació". Batalla ha felicitattots els professionals i institucions que han fet possible l’OJAU i especialment "els grans protagonistes que, al cap i a la fi, són els i les joves de la Seu i l’Alt Urgell, perquè si no s’haguessin fet seva l’OJAU no hauria tingut cap tipus de sentit”.

Consultes al Servei d’Informació Juvenil

En aquesta celebració s’ha presentat el balanç de la tasca duta a terme al llarg d'aquests 10 anys, que Sílvia Iscla ha resumit com "positiu i satisfactori". En aquest decenni s'ha atès 83.315 consultes, que s’han derivat als sis serveis de què disposa l'equipament, pensats sobretot per potenciar i consolidar l'emancipació i la participació dels joves.

D'aquesta xifra, 13.161 consultes han estat adreçades al servei de Treball i Garantia Juvenil, que inclou la dinamització de la borsa de treball comarcal, programes ocupacionals, quatre edicions del Workshop Ocupacional i les sessions de networking.

Un altre dels serveis clau de l'OJAU, el d’Habitatge, que rebut 12.998 consultes. Aquest punt disposa d'una borsa de lloguer d’habitatge i tramita ajuts al lloguer. 

El servei d’Educació, Formació i Lleure ha atès 12.369 consultes, a través d’una àmplia oferta formativa que inclou activitats d’aprenentatge i servei, cursos de formació especialitzats i la guia del recull d’activitats en el lleure.

El servei de Salut Jove ha atès 10.103 consultes. Aquest espai ofereix diversos programes com ara Insomni, la campanya No és No, el 25 N, tallers als centres educatius, espai de salut jove i campanyes de conscienciació. De la seva part, el servei de Participació ha donat resposta a 4.331 consultes, que inclouen l'Agenda Jove d’Estiu, el Dia de la Joventut, tallers per a joves, el Parc de Nadal, el Consell Municipal d’Adolescents i Joves a la Fresca.

Pel que fa al programa de Mobilitat s’ha donat resposta a 2.667 consultes. En aquest àmbit, l’OJAU és una entitat acreditada per enviar i rebre joves a través del servei de Voluntariat Europeu, que forma part de la xarxa Eurodesk. Això ha facilitat que al llarg d'aquests anys diversos joves d'arreu d'Europa hagin fet estades a l'Alt Urgell i, alhora, joves de la comarca hagin ampliat coneixements en altres països del continent.

Per cloure aquest balanç, la regidora de Joventut de la Seu hi ha afegit que el nombre de consultes van a l’alça. Sílvia Iscla ha comentat que “amb totes aquestes dades i programes es pot concloure que s’ha fet molt bona feina durant aquests 10 anys" i es proposa "continuar pel mateix camí per tal de donar resposta a les diferents polítiques de joventut demandes i necessitats dels joves alturgellencs”.

Nou Punt Mòbil OJAU

Tot coincidint amb l'aniversari, Ricard Pérez, ha presentat el Punt Mòbil de l’OJAU, una nova eina que donarà més visibilitat els serveis que proporciona l’oficina arreu de la comarca. L'espai s’instal·larà a fires, mercats, places, instituts i festes majors, entre d’altres espais i esdeveniments, per tal de facilitar les consultes als joves que viuen fora de la Seu, ha detallat el conseller comarcal de Joventut.

Finalment, Esperança Cases ha felicitat les tècniques, els responsables polítics i també els usuaris, “que són la raó de ser d’aquesta Oficina Jove de l’Alt Urgell”. La representant territorial de la Direcció General de Joventut ha elogiat la col·laboració institucional “que ha fet possible que aquest equipament compleixi deu anys de vida”.

L’OJAU va ser inaugurada l’octubre del 2008 dins d'un pla pilot de la Xarxa Nacional d’Emancipació Juvenil (XNEJ), que actualment ja consta de 42 oficines, una per cada comarca. Aquest equipament és fruit de la col·laboració i cooperació mútua entre la Direcció General de Joventut, dins el Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i del Consell Comarcal de l'Alt Urgell.

  • Celebració del 10è aniversari de l'Oficina Jove de l'Alt Urgell
  • Presentació de dades dels 10 anys de l'OJAU