Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Més d'un miler d'usuaris al Servei d'Estrangeria el 2008

Més d'un miler d'usuaris al Servei d'Estrangeria el 2008

L'oficina comarcal evita desplaçaments a Lleida per als tràmits amb la Subdelegació La majoria d'immigrants que el fan servir provenen de Bolívia, el Marroc o Colòmbia
Consell Comarcal de l'Alt Urgell
30/01/2009 15:41

Al llarg de l’any 2008, més d’un miler de persones han estat ateses pel Servei d’Assessorament en Estrangeria del Consell Comarcal de l’Alt Urgell. Concretament, s’han realitzat 463 tràmits i s’han gestionat 589 consultes, la suma dels quals representa un total 1.052 actuacions de suport.

El Servei d’Estrangeria actua com a finestreta única de l’Administració, la qual cosa evita als usuaris haver-se de desplaçar a Lleida per realitzar els  tràmits davant de la Subdelegació del Govern. Al llarg de l’any passat, va gestionar una vintena de tràmits diferents, entre els quals els relatius a contractes de treball, autoritzacions d’arrelament o de reagrupament familiar i certificats de registre de ciutadans de la UE.

Els immigrants que han realitzat tràmits pertanyen a 33 nacionalitats diferents. La majoria són de Bolívia, un total de 92, seguit del Marroc amb 76 i Colòmbia amb 72. Per sexes, 236 dels usuaris eren dones; i 227, homes. Quant a franges d’edat, 75 eren menors de 18 anys, 213 tenien entre 19 i 35 anys, 172 estaven en la franja de 19 a 65 anys i hi ha hagut 3 majors de 65 anys. La immensa majoria (un 75%) dels immigrants viuen a la Seu d’Urgell o bé a la resta de l'Alt Urgell, tot i que també s’han atès immigrants empadronats a Barcelona, Lleida o Eivissa.

Pel president del Consell Comarcal, Jesús Fierro, les dades estadístiques  “demostren l’alt grau d’implicació del Consell en les polítiques d’integració dels nouvinguts i, alhora, ens refermen com a institució prestadora de serveis al territori i a prop dels ciutadans per delegació d’administracions superiors com són la de l’Estat i la de la Generalitat”. En aquest sentit, Fierro subratlla el fet que l'oficina "estalvia el desplaçament a Lleida als immigrants i evita als empresaris la pèrdua de jornades de feina dels seus treballadors”.

El servei forma part del contracte programa que el Departament d’Acció Social i Ciutadania té establert amb els ens locals. Entre d’altres accions, inclou el Programa Integral d’Acollida, la promoció de la igualtat d’oportunitats i la promoció de la diversitat. El presta el Consell Comarcal en conveni amb l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, per optimitzar els recursos disponibles i evitar duplicitats.