Montferrer prepara l'aprovació inicial del sector de la Trobada
L’Ajuntament de Montferrer i Castellbò està ultimant el planejament urbanístic del sector de la Trobada per tal de fer-ne l’aprovació inicial el mes vinent. Aquest nucli, situat al costat de la carretera N-260, es perfila com el principal punt de creixement del municipi de cara als propers anys.
En una entrevista per a RàdioSeu 107.2, l'alcalde de Montferrer, Ramon Fierro, ha detallat que després de l'aprovació inicial s’obrirà un període d’al.legacions, al qual seguirà l’aprovació provisional, que depèn de la Direcció General d’Urbanisme. S'espera que l’aprovació definitiva es pugui fer abans no acabi aquest any. El batlle remarca que el pla de la Trobada inclou la construcció d’habitatges de protecció oficial i d’equipaments com ara la nova escola de primària, de la qual el Departament d’Educació en va anunciar la construcció ara fa poques setmanes.
Sobre l’urbanisme, Ramon Fierro ha recordat que, de cara a les properes dècades, Montferrer i Castellò té previst un creixement important en sòl urbà, industrial i de serveis, atès que el Pla Territorial de l’Alt Pirineu els inclou en l’àrea de creixement de la Seu. En tot cas, matisa: “Dos anys enrere es podia parlar d’un termini de 15 o 20 anys per a desenvolupar-lo, però amb les perspectives actuals podria ser un període més llarg”. En aquesta transformació, creu que es podria arribar a doblar el nombre d’habitants i tenir-ne més de 2.000. Aquest creixement es concentra en l’entorn format per Montferrer, Aravell i Bellestar.
A la resta dels nuclis de l’extens municipi, més allunyats de la Seu, l’objectiu és més aviat mantenir la població existent i afavorir l’establiment d’activitats comercials locals i del turisme rural.
Infraestructures
Pel que fa a les infraestructures que afecten el terme, i concretament l’aeroport, Ramon Fierro ha reconegut que prefereix que no es faci l’ampliació de la pista per a vols comercials, ja que podria ser perjudicial per a aquests plans de creixement residencial. Tot i això, afirma que si es decideix tirar endavant no s’hi podran oposar, ja que és un projecte d’àmbit pirinenc. El batlle valora positivament que el camp de vol es reobri per a usos civils i d’emergències, i confia que a mitjà termini la tecnologia permetrà acollir d’altres vols amb menys impace ambiental i acústic.
El consistori sí que considera prioritari resoldre la cruïlla de Montferrer mitjançant una rotonda, ja que és un punt conflictiu en el qual hi ha hagut diversos accidents greus. Fierro creu que, en part, aquest problema també es podrà resoldre amb la variant de la N-260. Pel que fa justament a l’impacte ambiental d’aquest futur vial, espera que quedarà minimitzat pels túnels, encara que veu excessiu fer un tram d’autovia, tenint en compte que tant a la N-145 com a Adrall la carretera seguirà sent d’un sol carril per banda.