Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Peramola acull una jornada de promoció turística

Peramola acull una jornada de promoció turística

Una trentena d'empresaris del sector turístic del Pirineu i Lleida han participat aquest dimecres en les Jornades dels Mercats Emissors de Turisme de Catalunya
Peramola - Mercats Emissors
25/10/2007 09:57

Una trentena d'empresaris del sector turístic del Pirineu i Lleida s'han aplegat aquest dimecres a Peramola per participar en les Jornades dels Mercats Emissors de Turisme de Catalunya, que tenen per objectiu fomentar la promoció turística a l'exterior. Així, els empresaris han rebut informació i assessorament sobre les tendències de la demanda i les novetats dels mercats emissors on Turisme de Catalunya té oficines de promoció: França, el Regne Unit i Irlanda, els països nòrdics, els països de l'est, el Benelux, Alemanya, Itàlia, l'estat espanyol, i la novetat d'enguany, la Xina. Aquest intercanvi d'impressions s'ha fet a través d'unes 70 trobades personalitzades entre els empresaris i els directors de les oficines catalanes de promoció turística.

En declaracions a l’Agència Catalana de Notícies, el director dels serveis territorials d'Innovació, Universitats i Empresa, Vidal Vidal, ha assistit a aquestes jornades que tenen per objectiu intentar internacionalitzar l'oferta turística, tant l'hotelera com la de les empreses que duen a terme una oferta turística complementària. L'intercanvi d'impressions amb els directors de les oficines catalanes de promoció turística a l'exterior ha de servir, segons Vidal, “perquè els empresaris s'adonin que hi ha oportunitat de negoci més enllà del mercat clàssic i que no és tan difícil atreure clients de nous mercats com els països de l'est o la Xina, entre d'altres”.

Aquesta internacionalització dels mercats ha de servir, tal com explica Vidal Vidal, per donar resposta a la creixent oferta de les terres lleidatanes en matèria turística. En aquest sentit, Vidal ha apuntat que a la demarcació de Lleida hi ha una creixent implantació hotelera i de negocis relacionats amb el turisme, a més de la ferma aposta de molts ajuntaments, Consell Comarcals i institucions pel sector turístic, que fa que es necessiti més demanda, és a dir, més afluència de clients, per mantenir la viabilitat.

El director dels serveis territorials d'Innovació, Universitats i Empresa ha manifestat que no només s'ha d'obrir el mercat territorialment, sinó que 'sobretot s'ha de buscar la desestacionalització' que permeti ampliar els clàssics períodes d'estiu i hivern. En aquest sentit, Vidal ha apuntat que alguns d'aquests nous mercats podrien omplir aquest buit, ja que no tenen el període de vacances tan tancat com a l'estat espanyol. Per tant, la internacionalització permetria augmentar el nombre de turistes durant l'any i també atreure clients amb un alt poder adquisitiu.

Els mercats que han suscitat més interès als empresaris lleidatans, vinguts de tota la demarcació, han estat França, Gran Bretanya i Alemanya, seguits del Benelux, els països nòrdics i la resta de l'estat espanyol. Vidal ha assenyalat que sorprèn el poc interès que ha despertat Itàlia ja que és un mercat relativament proper. En aquest sentit, ha assenyalat que des de Turisme de Catalunya s'haurà de fer un esforç entre els turistes italians que visiten Barcelona o la costa catalana per mostrar-los que també hi ha altres atractius a la Catalunya interior.