Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / PEUSA destina 50.000 euros al suport de persones afectades per la crisi del coronavirus

PEUSA destina 50.000 euros al suport de persones afectades per la crisi del coronavirus

Els diners els gestionarà el CAPAU i serviran per cobrir rebuts de subministrament energètic i necessitats bàsiques. La productora elèctrica també ofereix a empreses i autònoms la possibilitat de reduir la potència elèctrica contractada
Peusa
27/03/2020 17:45

PEUSA contribuirà amb 50.000 euros a posar en marxa accions concretes de suport a persones en situació de vulnerabilitat a causa de la crisi pel coronavirus. La gestió de l'ajut el farà el Consorci d’Atenció a les Persones de l’Alt Urgell (CAPAU), entitat amb qui l'empresa urgellenca col·labora activament des de fa molts anys, "com a mesura de compromís amb la societat i els més vulnerables".

L’aportació econòmica servirà per cobrir els rebuts de subministrament energètic de les llars, ja sigui llum o gas, i també les necessitats bàsiques de les persones que vegin afectada la seva economia familiar durant l'estat d'alarma. El suport econòmic es posa a disposició de tots els clients i els residents a l’Alt Urgell que no puguin fer front als rebuts dels subministraments energètics o es trobin en situació precària.

PEUSA assenyala que es tracta de mesures que són "un complement imprescindible a les normes que ja ha marcat el govern envers els consumidors vulnerables, a qui s'amplia les garanties de subministrament mentre es mantingui la situació d’excepció". La productora elèctrica subratlla que "la implicació amb el territori i els nostres clients és màxima i contemplem ampliar aquesta xifra o iniciar noves accions si fos necessari".

El president del CAPAU i alcalde de la Seu d’Urgell, Jordi Fàbrega, ha destacat que “aquesta aportació serà de gran ajuda per a les famílies que patiran un empitjorament de la seva situació econòmica a causa de la crisi per la COVID-19”.

La gestió pública garanteix la distribució de les ajudes amb criteris d’equitat i justícia social i també sota una normativa legal que protegeix els sectors més desafavorits. Els 50.000 euros se sumen a l’aportació que PEUSA fa cada any d’acord amb el Consorci per cobrir els rebuts dels clients amb condició de pobresa energètica i amplia també el seu àmbit perquè s’aplica a totes les persones amb risc de vulnerabilitat.

Reducció de la potència contractada

D'altra banda, PEUSA ha anunciat que a causa de la situació excepcional per la crisi de la COVID-19 ofereix als seus clients d’empresa i autònoms la possibilitat de reduir a partir d'aquest divendres la potència contractada durant un període de temps determinat. La mesura està pensada per a casos en què l’activitat productiva i econòmica ha disminuït i, per tant, en què es justifica la rebaixa. Un cop es retorni a la normalitat, es podrà recuperar la potència inicial i sense cap cost addicional per al client, ja que serà Hidroelèctrica del Valira qui assumirà la despesa.

La voluntat de la productora elèctrica urgellenca és oferir aquesta opció a tots els clients, una possibilitat que s'està planificant i sol·licitant a les empreses distribuïdores. L'empresa també destaca que reduir la potència està limitat a un període d’un any, si bé Peusa, la distribuïdora de la majoria dels clients, ha eliminat la restricció a causa de l’estat d’alarma pel coronavirus.

La productora també ha remarcat que s'està "a disposició dels usuaris amb dificultats de pagament per gestionar les obligacions que tinguin pendents".

La reducció de potència temporal es pot gestionar a través dels canals no presencials, com el , el telèfon gratuït d’atenció al client (900 373 884) i l'Oficina Virtual per a tràmits i consultes.

 

PREGUNTES I RESPOSTES SOBRE LA POSSIBILITAT DE REDUIR POTÈNCIA PER A EMPRESES I AUTÒNOMS:

  • Cal aportar documentació per a fer la disminució? No.
  • Té cos la disminució? No.  Malgrat algunes distribuïdores cobren per aquest servei 9,04 € + IVA, Hidroelèctrica del Valira no el repercutirà als seus clients.
  • Quan triga en fer-se efectiva la reducció? Pot fer-se en el termini màxim de 5 dies si no cal fer cap actuació al comptador.  Si cal fer algun tipus d’intervenció en el comptador, es podria ampliar  a un termini màxim de 15 dies. De tota manera, i vista l’excepcionalitat de la situació, gran part de les distribuïdores estan reduint aquests terminis al mínim indispensable.
  • Hi ha limitacions d’algunes distribuïdores per a reduir i ampliar potència en un període de temps inferior a l’any? Si, encara que són poques les distribuïdores que no permeten fer aquesta rebaixa si ja s’ha tramitat un canvi de potència en els darrers 12 mesos. Podeu fer la sol·licitud i us informarem personalment si esteu dins aquesta casuística.
  • Puc reduir la potència tant com vulgui? Depèn del cas, nosaltres aconsellem mantenir una potència suficient perquè els aparells elèctrics que continuen connectats durant el període de rebaixa de potència puguin funcionar amb normalitat.
  •  Cal aportar documentació per a augmentar de nou la potència? No si voleu tornar a la potència que teniu actualment. Si s’augmenta més, i sobrepassa la potència màxima admissible informada per al vostre subministrament, si que seria necessària documentació tècnica.
  • Té cost tornar a augmentar potència? Les empreses distribuïdores cobren  9,04 €  + IVA per l’actuació en el comptador i també els drets d’accés que són de 19,70€+IVA per kW a augmentar de nou.  En cas de ser client d’Hidroelèctrica del Valira, i com a mesurar excepcional i de suport a l’empresa  i els autònoms, serà la companyia qui assumirà aquest cost per als subministraments de fins a 15 kW de potència contractada. Per a la resta, assumirem les despeses derivades de les actuacions en el comptador.
  • I si tinc més de 15 kW de potència contractada? En aquests casos es pot reduir la potència contractada dels períodes més cars (P1 i P2) i deixar el període vall (P3) amb la potència actual. D’aquesta forma ens evitem tràmits i costos addicionals quan vulguem retornar a la potència actual i l’estalvi continua sent important.
  • Quan triga en fer-se efectiu l’augment de potència? Pot fer-se en el termini màxim de 5 dies si no cal fer cap actuació al comptador.  Si calgués fer alguna intervenció al comptador, es podria ampliar  fins a un termini de 15 dies. De tota manera, i vista l’excepcionalitat de la situació, moltes empreses distribuïdores estan realitzant aquests tràmits en el temps mínim indispensable.