Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Presentada la nova associació de productors agroalimentaris del Parc Natural de l'Alt Pirineu

Presentada la nova associació de productors agroalimentaris del Parc Natural de l'Alt Pirineu

L'objectiu del col·lectiu és donar més sortida comercial als aliments fets a la zona, a cavall del Pallars Sobirà i l'Alt Urgell. La idea va néixer amb la campanya 'Del Parc al Plat' per promocionar la compra d'aquests productes durant el confinament
30/06/2020 13:55

Una trentena de productors ubicats a l'entorn del Parc Natural de l'Alt Pirineu, a cavall de les comarques del Pallars Sobirà i de l'Alt Urgell, han creat una associació per vendre els seus aliments de forma conjunta i explorar noves vies de comercialització i promoció.

A l'entitat hi ha representants dedicats al sector de la carn, els formatges, el vi i la cervesa i l'elaboració de pastes, entre d'altres, la gran majoria dels quals han vingut participant a la campanya 'Del Parc al plat'. Aquesta iniciativa, sorgida arran de la crisi de la covid-19, ha permès distribuir més de 1.300 cistelles de producte en deu setmanes i és per això que, davant de l'èxit assolit, s'ha volgut donar-li continuïtat a través d'aquesta nova entitat.

El president de la nova associació de productors, Josep Maria Rabasa, ha explicat a l'ACN que la situació d'emergència sanitària s'ha convertit en una "oportunitat" per al sector de cara a organitzar-se i treballar en xarxa per dinamitzar el teixit del petit productor i buscar noves línies de comercialització. Rabasa creu que l'acció comercial 'Del Parc al plat' ha servit de "motor" per continuar desenvolupant-la i convertir-la en una eina de dinamització del territori.

De la seva banda, el director del Parc Natural de l'Alt Pirineu, Marc Garriga, veu important apostar per la producció local perquè això implica fer costat a "activitats de ramadera extensiva que ajuden a conservar una sèrie d'hàbitats, prats i pastures que són molt importants per a la biodiversitat i el paisatge". Garriga ha remarcat que el consumidor d'aquest tipus d'aliments "valora molt que el producte estigui fet en un espai natural protegit", amb la qual cosa ha animat les persones que es dediquen a aquest tipus de producció artesana a sumar-se a l'associació.

Venda per internet

La campanya 'Del Parc al Plat' s'ha desenvolupat amb el suport del Parc de l'Alt Pirineu, el Consell Comarcal del Pallars Sobirà i l'Ajuntament d'Esterri de Cardós. La idea va néixer com a resposta a les dificultats de venda derivades de la crisi de la COVID-19, que limitava la mobilitat tant dels productors com dels possibles consumidors. De fet, l'acció es va gestar arran de la cancel·lació de la IX Fira d'Arrós de Cardós, amb la voluntat de donar sortida a l'excedent de producte derivat del tancament dels circuits de comercialització habituals.

Ara, però, el que inicialment va néixer per donar resposta a una necessitat concreta i puntual, ha acabat per agafar forma d'associació sòlida i amb voluntat de tenir una permanència en el temps. L'entitat continuarà fent servir el nom 'Del Parc al plat' per a promocionar-se i oferirà els seus productes mitjançant el web www.delparcalplat.cat. Les comandes es podran recollir a les instal·lacions de la formatgeria Tros de Sort, situada a la capital del Pallars Sobirà, o bé s'enviaran a domicili com fins ara. Així, es pot escollir entre set cistelles diferents, duess de les quals són vegetarianes.

  • Presentació de la nova associació de productors agroalimentaris (PN Alt Pirineu)
  • Selecció de productes agroalimentaris fets a l'àrea del Parc Natural (PN Alt Pirineu)