Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Promoció del sector del càmping del Pirineu al mercat del Benelux

Promoció del sector del càmping del Pirineu al mercat del Benelux

La Diputació de Lleida participa en una campanya per promoure l'oferta vinculada a la cultura, el turisme actiu, el turisme familiar i el turisme anomenat 'bon vivant'
Una de les famílies, a la Pastorada de la Guingueta d’Àneu (Foto: Diputació de Lleida)
07/09/2018 11:47

La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, participa en una campanya per a la promoció dels càmpings de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida al mercat del Benelux. L'acció es duu a terme a través del grup ACSI, una editorial holandesa especialitzada, que ofereix tot tipus de serveis als campistes.

L’objectiu de la iniciativa és promoure l’oferta del càmping associada a la cultura, el turisme actiu, el turisme familiar i el turisme anomenat 'bon vivant'. La campanya es fa en col.laboració amb la Federació de Càmpings de les Terres de Lleida i forma part d’una promoció més àmplia dels càmpings catalans al Benelux.

Concretament, l’acció consisteix en un viatge per diferents indrets de les comarques de la demarcació de 4 parelles/famílies procedents del Benelux que van acompanyades per un equip de dos periodistes i dos càmeres de televisió. Els reporters enregistraran les experiències i els llocs d’interès que visiten els convidats amb la finalitat de generar material audiovisual per publicar posteriorment en reportatges i notícies sobre la destinació de Lleida. Entre els mitjans del grup ACSI destaca la revista FreLife, que té 120.000 lectors i tres newsletters (FreeLife, adreçada a 16.500 membres; Eurocampings, a 45.000 membres, i CampingCard ACSI, dirigida a 48.000 socis). També inclouran informació i propostes a la guia de càmping d’ACSI, de gran prestigi en el sector.

Els participants han estat seleccionats a través d'un anunci del Test Tours, que s'ha publicat en les diverses publicacions del grup. Els interessats van haver d’enviar la seva candidatura en vídeo.

Diverses activitats

El viatge que fan aquestes famílies per diferents indrets de Catalunya ha començat en tots els casos per la demarcació de Lleida. La seva estada es va iniciar dimarts, 4 de setembre, i romandran per les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida fins aquest divendres, dia 7, amb activitats previstes diferenciades per a cadascuna. També disposen de temps per poder gaudir de propostes de la seva elecció.

La família del trip de cultura està allotjada durant els 4 dies en un càmping de la Val d’Aran i s’ha desplaçat fins a la Vall de Boí, a l’Alta Ribagorça, per visitar les esglésies romàniques Patrimoni Mundial.

La família que participa en el viatge de turisme actiu del 4 al 6 de setembre ha estat allotjada en un càmping del Pallars Sobirà i ha practicat entre d’altres activitats el ràfting. Aquest dijous s’ha desplaçat fins a la localitat d’Àger, a la Noguera, i aquest divendres durà a terme una activitat de caiac i de senderisme pel congost de Mont-rebei.

La família que participa en el viatge 'bon vivant' s’allotja en un càmping de la Noguera. Entre les activitats programades en aquesta comarca destaquen la visita al castell de Montsonís, amb degustació de productes a l’Agrobotiga, un sopar amb menú astronòmic i la posterior visita nocturna al COU d’Àger.

Finalment, la família del viatge destinat a promoure el turisme familiar s’hostatja en un establiment de la comarca del Pallars Sobirà i entre d’altres activitats té programada la participació en la Pastorada a la Guingueta d’Àneu, que consisteix en ensenyar l’ofici de pastor amb la pràctica.

El grup de periodistes i bloguers que fan el seguiment de l’acció estan allotjats durant els 4 dies a la Pobla de Segur, un indret cèntric per poder seguir les activitats de les 4 famílies.