Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Rejovenir el públic, objectiu del Retaule de Sant Ermengol

Rejovenir el públic, objectiu del Retaule de Sant Ermengol

L'enquesta feta enguany revela que el perfil d'assistent és principalment femení i major de 55 anys. Més de la meitat dels espectadors ja provenen de fora de la Seu i l'Alt Urgell, sobretot de la demarcació de Barcelona
Retaule de Sant Ermengol
12/08/2016 11:00

El Retaule de Sant Ermengol té entre els seus principals objectius per als propers anys rejovenir-se, tant a l'escenari com pel que fa al públic. En el primer cas, ja s'ha incorporat nous actors, mentre que en el segon es vol seguir apropant-se al públic més jove. És una de les conclusions de l'enquesta que el Patronat del Retaule ha elaborat enguany per conèixer millor el perfil de visitant a l'espectacle medieval, i que han respost prop de 300 del miler d'espectadors, cosa que pot donar una visió bastant fiable.

Una de les dades significatives de les respostes és que dos terços dels assistents (66,30%) són dones, mentre que els homes representen el 33,70%. Pel que fa a l'edat, predominen les persones majors de 55 anys (45,21%), tot i que seguits a poca distància per la franja de 25 a 55 anys (42,57%). En canvi, els menors de 25 anys només representen el 12,22%. Des del Retaule esperen que la presència de nous actors joves ajudi de retruc a atraure també espectadors d'aquesta franja d'edat.

Pel que fa a la procedència, els assistents de la Seu i la comarca representen el 44,48% del total, mentre que el 55% restant prové de fora de l'Alt Urgell. Un 40,68% són de la resta de Catalunya, principalment de la demarcació de Barcelona (26,62%), seguits a força distància per Girona (5,70%), Lleida (4,18%) i Tarragona (4,18%). Finalment, un 14,84% vénen de fora de Catalunya; i d'aquests, més de la meitat són d'Andorra (8,76%). Només un 3,04% provenen de la resta de l'Estat espanyol; i l'1,14%, de la resta d'Europa.

Finalment, pel que fa a la difusió de l'esdeveniment, més de la meitat dels espectadors (55,12%) s'assabenten de la celebració del Retaule a través de familiars i amics, seguit dels cartells anunciadors (12,95%), internet i xarxes socials (11,45%), la premsa (7,53%), la ràdio (3,01%) i l'oficina de turisme (1,51%).

Aquest dijous, el Retaule ha fet a RàdioSeu un sorteig entre els participants a l'enquesta. La guanyadora ha estat Assumpta Parramon. També s'ha sortejat dos sopars entre els qui van participar en el concurs per publicar fotografies de l'espectacle a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram.