Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Responsabilitzen el pilot de l'accident d'helicòpter de Torallola on van morir vuit persones l'any 2002

Responsabilitzen el pilot de l'accident d'helicòpter de Torallola on van morir vuit persones l'any 2002

18/10/2011 09:42

Nou anys i quatre mesos després, aquest dilluns ha començat a l'Audiència de Lleida el judici sobre la tragèdia de Torallola (Pallars Jussà) on van morir vuit persones en un accident d'helicòpter. La vista es va haver de suspendre el passat mes de febrer per un error judicial, ja que el Ministeri de Foment no estava inclòs com a possible responsable civil subsidiari, com van reclamar els familiars de les víctimes.

El judici, que està previst que se celebri fins al 28 d'octubre, ha arrencat amb la declaració dels quatre acusats. Segons informa l'ACN, l'administrador de l'empresa propietària de l'aparell sinistrat, Helieuropa Services, ha acusat el pilot de ser el responsable de l'accident perquè l'aeronau no podia transportar viatgers. Pedro María Sáenz de Maturana ha assegurat que el vol "estava totalment prohibit" i que l'empresa mai el va autoritzar. També ha indicat que volar amb passatge va ser "una decisió del pilot", a qui a la vegada ha definit com "una gran persona i un amic".

L'helicòpter supervisava una xarxa elèctrica, però una sobrecàrrega va fer que la cua se separés i es trenqués en ple vol. L'accident es va produir el matí del 14 de juny de 2002 i en el sinistre van morir el pilot, el copilot, tres responsables de la conselleria d'Indústria (entre ells la delegada del departament a Lleida, Divina Esteve), i tres tècnics de la companyia Fecsa Endesa, que havia contractat els serveis de l'aeronau.

A més de Sáenz de Maturana, també estan imputats el director tècnic, Andrés García; el director de qualitat, José Carlos de la Peña, i el tècnic de manteniment Carlos Mejías, tots ells treballadors de l'empresa Helieuropa Services.

El fiscal sol·licita cinc anys i nou mesos de presó per a cadascun dels quatre acusats, a qui imputa vuit delictes d'homicidi per imprudència professional i un delicte contra els drets dels treballadors. A més, l'acusació pública reclama una indemnització de 600.000 euros per a la família de cadascuna de les víctimes, i sis anys d'inhabilitació per als acusats.

La fiscalia acusa l'empresa d'haver reconstruït l'aeronau sense autorització ni habilitació per fer-ho. El judici s'allargarà fins al 28 d'octubre.