Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Salut retira el nou sistema per demanar hora al CAP de la Seu

Salut retira el nou sistema per demanar hora al CAP de la Seu

L’ens torna al mètode habitual arran de les queixes dels usuaris El canvi obligava a fer el tràmit el mateix dia de la consulta i feia perdre temps als pacients
Entrada del CAP
07/12/2009 17:55

El Servei Català de la Salut ha comunicat als usuaris del Centre d’Atenció Primària (CAP) de la Seu que retirarà el nou sistema per demanar hora al metge. Després d’escoltar les queixes dels usuaris habituals, els responsables del Departament a l’Alt Pirineu i Aran han rectificat i a partir d'aquest dimecres es tornarà a atendre amb el sistema tradicional.

Les persones que per diferents circumstàncies han d’anar al CAP habitualment havien expressat durant els darrers dies el seu malestar pel sistema. Bàsicament, l’arrel del conflicte estava en l’obligació de demanar hora el mateix dia que es fes la consulta, en comptes de poder fer-ho de manera anticipada i programada.

Això provocava situacions que els afectats qualifiquen “de bogeria”, com per exemple que els pares i mares haguéssin d’anar a fer cua abans de portar la mainada a l’escola per evitar quedar-se sense cita, o bé que els cuidadors haguessin de condicionar el seu horari laboral a la realització d’aquest tràmit per als seus familiars. “Si per exemple trucaves dilluns sabent que potser dijous tens festa, et deien que no podies reservar i que havies de fer-ho dijous mateix; i si et deien que el metge que t’ha d’atendre comença a les 14.30 i trucaves cinc minuts abans, tampoc no podies concretar perquè l’agenda encara estava tancada”, detallen.

Un dels elements que han utilitzat els afectats per donar a conèixer la demanda ha estat la xarxa social Facebook, on van crear un grup que al cap de pocs dies ja tenia més de 80 membres. Un dels impulsors, Joan Vázquez, considera aquesta xifra molt important tenint en compte que moltes de les persones implicades no solen fer servir la xarxa. El col.lectiu va valorar positivament la resposta dels serveis territorials de Salut després que el cas transcendís a internet i creuen que es pot convertir en un bon mitjà per canalitzar queixes i millorar la relació entre administració i usuaris.

La situació afectava tant els veïns de la Seu com, de manera més significativa, les persones que viuen a pobles més aïllats. En aquest sentit, els clients del CAP esperen que també es torni a normalitzar i es desenvolupi més les possibilitats que ofereix la reserva d’hores a través d’internet.