Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Satisfacció a Ribera d'Urgellet per la construcció de la rotonda d'Adrall

Satisfacció a Ribera d'Urgellet per la construcció de la rotonda d'Adrall

L’execució de les obres, en la seva fase final, suposa la millora de la seguretat a la cruïlla entre la N-260 i la C-14 El municipi demana alguns canvis en el disseny del gir
Rotonda Adrall - Construcció
26/01/2010 17:33

L’alcalde de Ribera d’Urgellet, Antoni Capdevila, ha expressat en declaracions a RàdioSeu la seva satisfacció per la construcció de la rotonda d’Adrall, a la carretera N-260, a l’encreuament amb la C-14. Capdevila s’ha mostrat satisfet perquè “finalment s’ha organitzat el trànsit i s’ha millorat la seguretat en un punt viari ‘únic al món’, en el qual una carretera principal no tenia prioritat en relació amb una carretera secundària”.

La millora de la cruïlla d’Adrall, que es troba en la seva fase final, havia estat llargament reivindicada per l’alta sinistralitat que registrava. “Hi havia topades molt sovint i, fins i tot accidents greus, sobretot de persones que no es coneixien el territori i que se saltaven el senyal d’aturada o bé desconeixien que no tenien prioritat ja que seguien els planells, que sempre donen el pas als que provenen d’una via principal”, explica l’alcalde alturgellenc.

Antoni Capdevila, malgrat la valoració positiva de la infraestructura, considera, però, que abans que finalitzi l’execució dels treballs “cal solucionar algun petit problema de disseny en el gir”. Des de Ribera d’Urgellet s’està parlant amb l’enginyer responsable de la construcció de la rotonda perquè s’hi millori una de les sortides, que és “un xic estranya”. Es tractaria del vial que deriva cap a la C.-14, en direcció a Lleida. “Seria interessant revisar-lo, sobretot de cara als vehicles pesants, com ara autocars o camions”, comenta.

El Ministeri de Foment ha construït els últims mesos diverses rotondes des de Bellver fins a Adrall, inclosa la de la Seu d’Urgell, la d’Alàs, Martinet o el Pont de Bar, malgrat que encara resta resoldre interseccions com la de Montferrer o Castellciutat. La millora dels encreuaments de la N-260 s’ha fet amb una inversió de més de vint milions d’euros provinents del Ministeri de Foment de l’Estat espanyol.

Les intervencions han de millorar la seguretat de l’Eix Pirinenc, tot i que Capdevila també assenyala com a prioritari posar al dia el tram de la N-260 fins a Sort “per millorar les comunicacions al territori”. Alhora, Capdevila, insta la Generalitat a dur a terme la construcció de les variants de la C-14 a Organyà, Coll de Nargó i Oliana, que provoquen llargues cues durant el cap de setmana “i no ajuden a donar una bona imatge al turisme que ens visita”.