Suma d'esforços per consolidar el comerç de la Seu d'Urgell
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens; l’alcalde de la Seu d’Urgell, Albert Batalla, i el president de la Unió de Botiguers de la Seu d’Urgell, Ramon Ferrer, han signat aquest dimarts al vespre un conveni per contribuir a la dinamització comercial de la ciutat.
Amb la signatura, es formalitza el compromís de sumar esforços per subvencionar les diferents activitats de promoció que es duen a terme al municipi. El pressupost total del pla d’actuacions és de 31.500 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte 14.000 euros.
Segons indica Josep Maria Recasens, una de les prioritats de la Generalitat en matèria de comerç és "potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, a més d'impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col•laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans".
Per la seva banda, l'alcalde de la Seu, Albert Batalla, assenya que l’Ajuntament urgellenc està al costat del sector comercial "per seguir treballant intensament en la consolidació i dinamització dels establiments i botigues, en un moment difícil però amb oportunitats".
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament es comprometen a col•laborar en la difusió, promoció i coordinació de les propostes.
Accions promocionals
El pla d’actuacions, impulsat per la Unió de Botiguers de la Seu d’Urgell, contempla un seguit d’accions amb l’objectiu d’aconseguir el suport col•lectiu que reforci la capacitat de generar un projecte en el que tothom s’hi senti reflectit i compromès, per tal de millorar-ne el seu posicionament i la seva competitivitat davant dels nous entorns canviants del sector.
Entre les accions del pla destaquen actuacions com la Festa de Carnaval, el mercat de les Oportunitats, la Setmana Santa, la promoció de la Cistella, la Fira de Sant Ermengol, la campanya de Nadal i els projectes TIC (pàgina web i intranet per als socis).