Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Territori i Sostenibilitat finalitza les obres d'adequació de l'heliport de Tírvia

Territori i Sostenibilitat finalitza les obres d'adequació de l'heliport de Tírvia

L’actuació està inclosa en un pla d’adequació i manteniment dels heliports titularitat de la Generalitat
Heliport titularitat de la Generalitat
27/10/2015 14:59

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat invertirà 150.000€ en un pla d'adequació dels heliports titularitat de la Generalitat de Catalunya, entre els quals hi ha l'heliport de Tírvia. Les actuacions, que es realitzen mitjançant l'empresa pública Aeroports de Catalunya, consisteixen en treballs de manteniment i l’adequació de les infraestructures per garantir la seguretat en les operacions d'enlairament i aterratge d'helicòpters i per donar suport a altres operacions a través dels serveis que disposa cada infraestructura.
 
Durant el mes de juliol ja es van finalitzar les obres d'adequació de l'heliport de Campdevànol i aquest mes d’octubre, juntament amb les de Tírvia, també han finalitzat les de Berga i Tremp. Actualment s'estan executant les de la Boca sud del túnel de Vielha, La Molina i Vilaller. A més a més, s'està redactant els projectes de Boí-Taüll, Vallter 2000 i Port del Comte.
 
En el cas de l'heliport de Tírvia, els treballs han consistit en la neteja i posada a punt del dipòsit de combustible, la reposició de la mànega de vent, desplaçament dels llums de perímetre de l'àrea de presa de contacte i elevació inicial (TLOF) i pavimentació del nou carrer de rodada. La millora de la senyalització inclou el senyal d'identificació de l’heliport, el senyal de perímetre de la l'àrea d’aproximació final i enlairament (FATO), el senyal de perímetre de TLOF, els senyals de carrer de rodada, els senyals de lloc d’estacionament d0helicòpters i els senyals de guia de l’alineació de la trajectòria de vol.
 
L’heliport de Tírvia, a més, disposa de far heliportuari, hangar, sistema d’il·luminació i alineació visual, indicador visual de pendent d’aproximació (PAPI) en els dos rumbs principals, reflectors d'il·luminació de la FATO, balises de delimitació d'obstacles i un edifici annex amb dependències per al personal associat a l'heliport i a les activitats principals que realitza: salvament i extinció d'incendis. Compta també amb una sala de control equipada amb sistema de radiofreqüència per a comunicacions.
 
Tots aquests serveis disponibles el constitueixen com un dels heliports més segurs del territori en operacions de vol visual (VFR) i és per això que, des dels anys noranta, és la base de bombers per a rescats i altres emergències al Pirineu occidental i a la resta de terres de Lleida. Tot i que actualment opera només de dia, els sistemes d’il·luminació instal·lats permeten que es puguin completar les operacions quan ja s’ha fet fosc i si fos necessari es podria utilitzar per operacions nocturnes.