Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Territori inicia la licitació de la millora de la C-28 entre Baqueira i la Bonaigua

Territori inicia la licitació de la millora de la C-28 entre Baqueira i la Bonaigua

La Generalitat hi invertirà 8 milions d'euros. L'actuació abasta des del revolt de Tonyon fins al límit entre el Pallars Sobirà i l'Aran.
Port de la Bonaigua
29/12/2017 21:50

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha iniciat la licitació de les obres de millora de la C-28 entre Baqueira i el límit entre el Pallars Sobirà i la Val d'Aran, al capdamunt del port de la Bonaigua, per un import de 8 milions d'euros. Els treballs de condicionament abasten el tram d'uns 4 quilòmetres situat entre l'anomenat 'revolt de Tonyon', al quilòmetre 42, i el quilòmetre 46, poc abans del punt més alt de la carretera.

Cal tenir en compte que la carretera actual discorre a mig vessant, amb un traçat força irregular condicionat pel terreny existent. A la major part dels trams, l'amplada de la carretera està compresa entre 5 i 6 metres. Als revolts i a la part final del tram, les amplades són superiors. En aquest sentit les obres consistiran en l'eixamplament de la carretera fins assolir una calçada de 7 metres –3,5 metres d’amplada per carril de la circulació–, més 0,5 metres de berma on col·locar la barrera biona i una cuneta transitable d'1 metre d'amplada. Està previst que les obres s'iniciïn l'estiu vinent i tinguin un termini d'execució de 15 mesos.

Els treballs preveuen nombroses estructures per tal de minimitzar el moviment de terres i conseqüentment l'impacte ambiental. Així, es projecta l'execució de 17 murs d'escullera, amb alçades que en general varien entre els 1,5 i els 3,5 metres.

Les obres també comprenen actuacions en matèria de treballs previs i demolicions, moviments de terres, elements de drenatge, pavimentació, elements estructurals i murs, barreres de seguretat i senyalització. D'altra banda, s'han previst mesures correctores i obres complementàries com ara l'estesa de terra vegetal, senyals de trànsit indicadores del perill de pas d'ungulats o el seguiment arqueològic.