Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Tretze establiments de la Seu obtenen distintius de qualitat turística

Tretze establiments de la Seu obtenen distintius de qualitat turística

Els diplomes s'han lliurat aquest dimarts a l'oficina de Turisme La Seu
Sicted - Establiments
12/03/2008 17:17

Anit es van lliurar 13 distintius de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED) a establiments de La Seu d’Urgell i comarca, en un acte que va tenir lloc a l’Oficina de Turisme de la Seu i que va anar a càrrec del tinent d’alcalde de Promoció de la Ciutat, Albert Batalla.

Batalla va fer una “valoració positiva” dels reconeixements, "ja que l’esforç particular dels negocis reverteix en el sector turístic de al Seu i la comarca”.

Els tretze establiments que han obtingut durant aquest darrer any el distintiu SICTED són la botiga Xics Moda Infantil; els allotjament rurals de Cal Serni, El Racó de Cal Maró i Cases Artigues; les empreses d’activitats Parc Olímpic del Segre i Aravell Golf Andorra; i l’espai natural Parc Natural Cadí-Moixeró. Pel que fa al sector hoteler també van ser reconeguts amb el distintiu SICTED: l’Hotel Sant Vicenç, el Parador de Turisme de la Seu i l’Hotel Nice; mentre com a restaurant va rebre aquest distintiu el restaurant del Parc del Segre. Alhora, el van obtenir l’Oficina de Turisme de La Seu i a l’Oficina de Turisme del Consell Comarcal de l’Alt Urgell.

Sistema Integral de Qualitat en Destinacions

Els estàndards de qualitat s’apliquen a diversos subsectors: hotels, restaurants, bars i cafeteries, cases rurals, oficines d’informació turística, espais naturals, agències de viatge, comerç, empreses d’activitats, albergs, guies, taxis, serveis de seguretat i centres d’interès visitable. La implantació dels estàndards s’ha realitzat amb assistència tècnica col·lectiva i individualitzada a les empreses, per tal de facilitar el coneixement detallat del sistema i aconseguir l’aplicació del manual de bones pràctiques i el coneixement de les eines de mesura de qualitat.

Cal recordar que la implantació del Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions respon a la materialització d’una de les accions previstes i contractada pel Pla d’Excel·lència Turística de la Seu d’Urgell. La realització d’aquesta actuació compleix d’una forma directa amb dos dels objectius previstos en el conveni: augment de la qualitat dels serveis turístics de la destinació i sensibilització i implicació de la població i els agents locals en la cultura de la qualitat. Ambdós objectius han de permetre fer de La Seu d’Urgell una destinació turística competitiva.

D’altra banda, la Secretaria General de Turismo, en col·laboració amb les Comunitats Autònomes i l’Administració Local, treballen per a la millora de la qualitat, dins del Pla Integral de Qualitat de Turisme Espanyol (PICTED). I una de les seves línies de treball es refereix als Plans de Qualitat de la destinació, entre els que s’hi troba el Sistema Integral de Qualitat Turística en Destinacions (SICTED).