Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Un centenar de famílies recorren als ajuts anticrisi de l'Ajuntament de la Seu

Un centenar de famílies recorren als ajuts anticrisi de l'Ajuntament de la Seu

La part més demandada ha estat la cistella de productes bàsics, amb 174 usuaris, mentre que hi ha hagut 41 peticions per pagar rebuts i medicaments Anna Vives considera l'actuació "absolutament positiva" per pal.liar situacions d'extrema vulnerabilitat
Anna Vives, en la presentació dels ajuts anticrisi
16/12/2009 16:25

Un total de 174 persones han recorregut fins ara als ajuts extraordinaris per a compres bàsiques oferts enguany per l'Ajuntament de la Seu d'Urgell. L'objectiu era recolzar famílies i particulars amb problemes econòmics a causa de la crisi econòmica. En la mateixa línia, s'ha aprovat 41 ajuts a famílies per a pagar serveis essencials com ara els rebuts de la llar, electrodomèstics de primera necessitat i productes mèdics. En canvi, els ajuts destinats a gent gran han estat els menys demanats.

La regidora de Serveis Socials del Consistori urgellenc, Anna Vives, creu que "la valoració d'aqueests mesos d'aplicació és absolutament positiva", ja que "s'ha pogut facilitar un suport puntual a situacions d'extrema vulnerabilitat que podrien haver acabat esdevenint situacions de risc". Vives detalla que en els casos atesos "inicialment no s'observaven pròpiament problemàtiques socials o familiars, però sí una situació d'estrès emocional provocada per la debilitat econòmica i laboral”. La iniciativa ha despertat l’interès d’altres municipis i "alguns ajuntaments i entitats sense ànim de lucre han demanat les bases per poder-les usar de model i adaptar-les a les necessitats de les seves poblacions”.

Anna Vives entén que “la diagnosi de la situació de crisi que començaven a viure moltes famílies de la nostra ciutat, i que ens motivà a crear la bossa d'ajuts per fer front a la crisi, fou totalment encertada”. La responsable de Serveis Socials ho justifica per "la quantitat de demandes que s'ha rebut del nou perfil d'usuari, del qual prevèiem l'arribada”.

Ajuts de promoció econòmica

Pel que fa als ajuts per a la promoció del municipi, s'hi han pogut acollir un total de 12 sol•licitants que han implantat nous establiments comercials o bé han ampliat o reformat alguns de ja existents. Alhora, aquestes empreses han creat nous llocs de treball a la Seu. Teresa Casassas, regidora de Gent Gran i Promoció Econòmica, manifesta que “tot i la crisi hi ha hagut persones que s’han decidit a obrir nous negocis". La primera tinent d'alcalde considera "molt satisfactori que l’Ajuntament hagi pogut col•laborar en el seu projecte”.

Tornant als ajuts socials, Anna Vives reconeix que "sorprenentment, la cistella bàsica, que comptàvem atorgar en menor quantia, està sent la més usada". La justificació és clara: moltes famílies eviten per tots els mitjans haver de deixar de pagar els rebuts de lloguer, hipoteca, aigua o llum, per evitar perdre els serveis. En canvi, com que els seus ingressos no arriben a cobrir totes les despeses, demanen ajut per cobrir les necessitats més bàsiques com són l'alimentació i la higiene.

La bossa social tenia una base de 175.000 euros, cosa que duplicava el pressupost destinat a atencions benèfiques. A més a més de les diferents finalitats esmentades prèviament, també s'hi inclou els menjadors escolar i de llars d'infants, casals per a infants i reforços escolars.

De cara a l'any 2010, Anna Vives ha avançat que "la previsió és repetir el projecte, ja que la conjuntura econòmica continua essent poc favorable”. Vives ha explicat que “aquest proper any, i gràcies a l'aplicació duta a terme, els projectes s'ajustaran molt més a la realitat, ja que coneixem millor cap a on van les necessitats dels beneficiaris”. La regidora ha afegit que l'equip tècnic està treballant en la modificació dels aspectes que calgui.