Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Un estudi turístic preveu un tractament propi per a l'Alt Urgell

Un estudi turístic preveu un tractament propi per a l'Alt Urgell

En canvi, la Cerdanya no apareix com a àrea pròpia i s’engloba al Pirineu Central
20/08/2007 11:37

L’Alt Urgell és una de les vuit comarques que tindria la consideració de regió turística pròpia en el nou mapa turístic de Catalunya que han elaborat la Universitat de Girona i la Rovira i Virgili per encàrrec de l’Observatori del Turisme. En canvi, la marca Cerdanya no apareix amb distinció pròpia i s’engloba en la denominada regió del Pirineu Central, juntament amb el Berguedà i el Solsonès.

L’estudi el va presentar aquest dissabte el conseller d’Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, en el marc de la Universitat Catalana d’Estiu, a Prada de Conflent. L’anàlisi “identifica divuit zones d’especial potencialitat turística a Catalunya”. Són, concretament, l'Alt Empordà, el Baix Empordà, Girona Interior, el Ripollès, Osona-Guilleries, Maresme Nord-Selva, Barcelona Nord (Maresme Sud), Pirineu Central, Alt Urgell, Bages, Barcelona Sud, Pallars-Ribagorça, Ponent de Lleida, Lleida interior, Costa Daurada-Montant-Prades, Val d'Aran, Segrià i Terres de l'Ebre.

Amb tot, Josep Huguet va matisar que el mapa no és vinculant i que podria patir modificacions. Probablement, no pas per fer eixamplar el nombre d’àrees sinó per reduïr-les. Huguet considera personalment que divuit àrees és una xifra “excessiva” que s'hauria de reagrupar en zones més àmplies “que d'aquesta manera puguin atreure més turistes i més pernoctacions”. A partir de l’estudi el Govern intentarà redefinir el mapa turístic ajudat de la iniciativa privada.

Segons el departament, per determinar quines comarques tindrien àrea pròpia i quines s’englobarien en una regió compartida s’ha utilitzat “variables comunes com ara la ubicació geogràfica, les connexions, l'estructura econòmica o bé el teixit empresarial, entre d'altres”.

El conseller subratllat que les conclusions d'aquest treball es podrien incorporar al Pla Estratègic del Turisme a Catalunya 2005-2010.