Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Un llibre recupera la figura de Domènec Moliné Nicola, director de la Cooperativa Cadí durant cinc dècades

Un llibre recupera la figura de Domènec Moliné Nicola, director de la Cooperativa Cadí durant cinc dècades

L'obra, coordinada pel seu fill Enric Moliné, s'ha presentat amb èxit a l'Arxiu Comarcal. La marca de formatges i mantega està celebrant el centenari de la seva fundació, l'any 1915
Domènec Moliné Nicola - Presentació Llibre
29/09/2015 09:55

La Cooperativa Cadí ha editat un llibre sobre una de les figures clau de la història de la companyia: Domènec Moliné Nicola (1900-1998), que en va ser president entre 1930 i 1980; és a dir, la meitat de la història de la marca. L'obra es va presentar amb èxit divendres passat, en un acte que va omplir la sala de l'Arxiu Comarcal de l'Alt Urgell.

El llibre es titula Domènec Moliné Nicola. Els seus escrits i la Cooperativa del Cadí. L'actual gerent de Cadí SCCL, Jordi Clotet, va lloar el paper cabdal que va tenir la família Moliné en el desenvolupament de l'empresa, atès que el pare de Domènec Moliné en va ser un dels fundadors, i el seu fill, Carles Moliné, també en va ser director fins a la seva mort, l'any 2011.

El llibre l'ha coordinat mossèn Enric Moliné Coll, que ha recopilat de manera acurada els escrits del seu pare. En ells s'hi pot trobar un resum de la seva filosofia de treball i de la seva dedicació a Cadí i a la indústria lletera local.

El director de l'Arxiu Comarcal, Júlio Quílez, ha detallat que aquest equipament també hi ha col·laborat amb la localització de documentació relativa a Moliné i a la marca urgellenca.

El llibre s'ha repartit entre els socis i treballadors de la Cooperativa i ara es posarà a la venda a les llibreries. Aquesta és una de les activitats previstes per celebrar el centenari de Cadí, que durà a terme l'acte central d'aniversari la setmana vinent.

Al llarg de 50 anys dedicats al sector lleter, Domènec Moliné va destacar per la seva capacitat de treball, compromís amb la marca i, molt especialment, per la innovació tecnològica i la recerca constant de l’eficiència comercial i industrial. L'any 1982 va ser condecorat amb la Creu de Sant Jordi.