Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Una empresa especialitzada treballa en l'esllavissada de Castell de Mur

Una empresa especialitzada treballa en l'esllavissada de Castell de Mur

Les tasques prèvies a la retirada de roques es perllongaran fins a finals de maig. Continuen els treballs d'habilitació del pas provisional d'uns 6 km de llargària entre el nucli de Moror i Cellers
Operaris treballant en la carretera de Castell de Mur (Foto: Diputació de Lleida)
25/04/2018 20:08

Una empresa especialitzada en treballs d'alçada ha començat a intervenir aquesta setmana en l'esllavissada de Castell de Mur (Pallars Jussà) per sanejar el terreny i poder retirar les roques de la carretera LV-9124. Es tracta d'una acció de sanejament i estabilització que es perllongarà fins a finals del proper mes de maig. Posteriorment, es procedirà a netejar la carretera de roques i terra, i a la reconstrucció de la via.

Paral·lelament, continuen els treballs d'habilitació del pas provisional d'uns 6 km de llargària entre el nucli de Moror i Cellers (C-13). En aquest cas, s'espera que les obres finalitzin a finals d'aquesta setmana, si bé el trànsit de vehicles lleugers ja hi circula des d'aquest dilluns.

Blocs inestables

Personal tècnic especialitzat, tant de l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya com de la càtedra d'enginyeria del terreny de la UPC de Barcelona, ha acreditat que subsisteixen zones de l'actual cingle, fonamentalment en els dos extrems laterals i en una zona central, on és necessari procedir a la neteja i sanejament dels blocs inestables.

Així mateix, s'està avançant en la solució tècnica que minimitzi l'impacte ambiental i visual de l'entorn, sempre sota condicions de la màxima seguretat per fer front a possibles repeticions de l'esllavissament. També s'està buscant llocs per transportar el material arrossegat per evitar fer molts desplaçaments a abocador. La vessant de sota de la carretera està previst que es repobli amb terres vegetals i plantacions amb espècies autòctones, per aconseguir una integració de les obres més ràpida.