Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Una nova avaria afecta la connexió a internet a la Seu

Una nova avaria afecta la connexió a internet a la Seu

La incidència de Movistar va deixar molts particulars i empreses sense servei d'ADSL al llarg de la tarda i el vespre d'aquest dimecres. L'AEAU ha presentat una queixa al Síndic de Greuges pels problemes originats per la tempesta del setembre passat
Avaria d'internet
22/12/2016 11:05

La Seu d'Urgell ha patit aquest dimecres, dia 22, una nova avaria en la connexió a internet. La incidència, que va afectar principalment els usuaris de Telefónica-Movistar, es va iniciar a primera hora de la tarda i va continuar durant la resta del dia, fins que s'ha solucionat al llarg d'aquest dijous a primera hora del matí.

Segons va informar Movistar, es va produir una incidència generalitzada a l'entorn de la capital de l'Alt Urgell. Això va provocar que particulars, administracions i empreses no poguessin connectar-se a la xarxa durant diverses hores, cosa que va afectar, entre d'altres, els terminals de pagament amb targeta de diversos establiments. Tot i que aquest dijous s'ha recuperat la normalitat, han persistit problemes puntuals pel que fa la lentitud en la connexió.

Aquesta avaria arriba després dels greus problemes que van patir empreses i particulars de tot l'Alt Urgell aquesta tardor passada arrel de la tempesta de llamps que hi va haver a la Seu el 25 de setembre. En relació amb aquells fets, l'Associació d'Empresaris de l'Alt Urgell (AEAU), l'Associació d'Hostaleria i la Unió de Botiguers de la Seu han fet públic que han presentat una queixa al Síndic de Greuges de Catalunya, Rafael Ribó, pel mal servei que consideren que van rebre els dies posteriors, quan moltes empreses van trigar setmanes a recuperar plenament el servei de telefonia i internet.

A banda d'inutilitzar un gran nombre d'aparells electrònics, un dels llamps també va impactar contra la torre de Telefónica en ple centre de la ciutat. Les empreses van denunciar que Telefónica no destinava prou mitjans humans i materials per atendre tots els problemes i van expressar la "indignació" per aquest fet. La companyia va reconèixer que la situació havia afectat centenars d'usuaris.

L'AEAU ha informat que el Síndic ha obert diligències pel cas, concretament amb el número d'expedient Q-09070/2016. En la queixa s'adjunta més de quaranta queixes formals de les empreses i es denuncia que la lentitud en la reparació va provocar "en molts casos importants pèrdues econòmiques".