Veïns de la Guingueta d'Àneu denuncien que porten deu dies sense el servei de Movistar
La Guingueta d'Àneu denuncia els problemes que pateix des de fa deu dies en el servei de telefonia mòbil de Movistar, ja que al municipi s'ha vist reduïda la cobertura i pobles com ara Escaló no hi poden accedir. L'alcalde Josep Cervós remarca els "perjudicis" que això comporta, tenint en compte que alguns establiments no poden cobrar als clients amb targeta de crèdit en no poder utilitzar els datàfons.
Des de l'Ajuntament de la Guingueta asseguren que han fet diverses reclamacions a Telefónica i que des d'aquesta companyia només se'ls ha informat que s'està treballant per resoldre la incidència, que s'atribueix a les darreres pluges. De moment, no se'ls ha donat cap termini per a una solució definitiva.
Segons informa l'ACN, la situació s'ha vist agreujada aquest pont del 15 d'agost en què el municipi ha rebut una afluència important de visitants. "Estem donant una mala imatge de servei als usuaris perquè avui en dia tothom paga amb mitjans electrònics, a més de les molèsties que provoca ja que la gent ha d'anar als caixers automàtics a treure diners amb els problemes de desplaçament i de cues que això provoca", lamenta l'alcalde de la Guingueta.
Cervós ha denunciat la "inoperància" de la companyia davant la manca d'una "resposta clara" sobre l'abast del problema i d'una previsió de quan podrà estar resolt per tal de poder saber "els dies o setmanes que pot durar". Aquest no és el primer cop que tenen aquest tipus de problemàtica, ja que a la població de Cervi porten patint incidències en el servei des de principis d'any. "Estem pendents d'estudis que està fent Telefònica però no concreten la magnitud de l'avaria", ha afirmat. Així mateix, l'Ajuntament de la Guingueta segueix reclamant a les operadores de telefonia mòbil cobertura al poble d'Escart, una demanda llargament reivindicada pel consistori.