Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals


Sou a: Inici / Notícies / Xerrada a la Seu sobre la nova normativa europea sobre al.lèrgens

Xerrada a la Seu sobre la nova normativa europea sobre al.lèrgens

Els restaurants i proveïdors hauran d'informar als clients dels aliments que poden causar al.lèrgies Els professionals adverteixen, però, que el problema principal és que la indústria alimentària oculta alguns tòxics a l'etiquetatge
Hostaleria
19/12/2014 09:05

Una quarantena d'hostalers de l'Alt Urgell han participat a una xerrada informativa de l'Associació d'Hostaleria de Lleida per tal de conèixer la nova normativa europea sobre els al·lèrgens, com afecta al seu negoci i quina és la forma d'aplicar-la.

La nova normativa, d'aplicació immediata, obliga als restaurants i proveïdors a informar i fer coneixedors de 14 possibles al·lèrgens que continguin els aliments que ells preparen. El secretari general de la Federació d'Hostaleria de Lleida, Ramon Solsona, ha afirmat que "caldrà informar els usuaris i clients ja sigui per escrit o oralment, de fet encara estem pendents de la llei de l'estat espanyol que digui com aplicar aquesta nova normativa".

Ingredients amb al·lèrgens coneguts i comuns com els ous, els lactis, els cereals, marisc i peix o la llet, o altres més desconeguts com els al·lergògens del api, de la soja o del sèsam, hauran de ser informats als clients de un restaurant en cada plat que els pugui contenir o haver estat en contacte amb algun d'ells.

Solsona ha explicat que la nova normativa no afectarà directament a la dinàmica de cuina, però si la relació dels restauradors amb el proveïdors, "així seran ells qui hauran d'identificar el al·lèrgens ens els seus etiquetatges i com a restauradors s'hauran d'identificar els al·lèrgens als plats que elaborem i haurem de ser capaços d'informar als clients dels possibles al·lèrgens que hi hagi als plats".

Un dels restauradors que ha participat a la xerrada, Francisco Puente, del restaurant Paisatges, manifesta que "de moment s'està assimilant la normativa, d'entrada negatiu ja que ens comporta més feina, però el costat positiu és que si s'ha d'informar com estan fets els plats doncs això ens pot obligar a utilitzar productes de qualitat". Puente afirma que ells treballen amb clients multial·lèrgics i que "al final el problema no són tant els productes si no molts dels tòxics i contaminants que hi ha als aliments i no apareixen en cap etiqueta de la industria alimentària".