Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / A judici un home acusat d'abús sexual a una menor a Espot

A judici un home acusat d'abús sexual a una menor a Espot

A la seva declaració la noia ha dit que ell la va empènyer contra una paret per fer-li petons i tocaments. L'encausat nega els fets, que es van produir a l'hotel en el qual treballava

Judici a un home acusat d'abusos sexuals a una menor a l'hotel d'Espot on treballava (Foto: ACN)
Judici a un home acusat d'abusos sexuals a una menor a l'hotel d'Espot on treballava (Foto: ACN)
04/02/2026 19:38

L'Audiència de Lleida ha jutjat aquest dimecres el treballador d'un hotel d'Espot acusat d'haver abusat sexualment d'una clienta de 15 anys, l'abril del 2022. L'acusat, que durant la vista ha negat tots els fets de què se l'acusa, s'enfronta a una petició de pena de 4 anys de presó.

Segons s'ha relatat a la vista judicial, la noia era al Pallars Sobirà de viatge de fi de curs amb els companys de classe del seu institut de secundària, situat a la província andalusa de Màlaga. La nit dels fets el grup escolar va celebrar una festa a l'hotel, on l'ara acusat els feia de cambrer i discjòquei. La víctima ha explicat que, de matinada, tots dos es van trobar a les escales i ell li va demanar que li fes un petó. Ella ho va rebutjar, però llavors ell la va "empènyer contra la paret", li va fer petons i la va agafar del cul. Després van forcejar una estona i, quan la va deixar sortir, va anar a "explicar-ho als companys", segons ha declarat. 

Després de la festa, la noia es va adonar que no li quedava bateria al mòbil i va decidir anar a l'habitació del seu xicot per agafar el seu carregador. Quan pujava les escales, ha explicat que va tornar a veure l'acusat i que aquest li va dir que "anés amb compte perquè havia vist als professors vigilant". Tot seguit, va relatat que l'home va portar-la a les escales d'emergència i la va "enganyar" per dur-la fins a la primera planta, on ell s'allotjava. La noia ha continuat la declaració tot afirmant que al final va marxar corrents a explicar-li-ho tot al seu xicot i a les seves companyes d'habitació, les quals també van posar els fets en coneixement de la tutora.

Tant els joves com la professora han coincidit que la víctima es mostrava "molt nerviosa i ansiosa" davant dels fets que havia viscut poca estona abans. De la seva banda, les forenses que van entrevistar-la han conclòs que el seu testimoni és "del tot creïble".

L'acusat ingressa 1.500 euros al jutjat

Al seu torn de declaració, l'acusat ha admès que es va trobar la noia a les escales, però ha negat que abusés d'ella i, ben al contrari, ha afirmat que va ser ella qui li "va dir que l'acompanyés", però que ell li va dir que no i se'n va anar a dormir a l'habitació. L'endemà va ser quan li van dir que volien denunciar-la, tal com ha declarat en resposta a preguntes del seu advocat. La defensa n'ha demanat l'absolució. Tot i això, el processat ha ingressat al jutjat 1.500 euros, import que equival a la meitat de la responsabilitat civil que li reclamen les acusacions.

La Fiscalia i l'acusació particular han considerat "acreditat" el delicte d'abús sexual i han mantingut la petició de 4 anys de presó i 4 anys de llibertat vigilada per al jove. També han sol·licitat que el noi no pugui aproximar-se a menys de 600 metres de la víctima ni comunicar-se amb ella durant 4 anys, ni tampoc treballar en qualsevol feina que suposi tenir un contacte amb menors durant 4 anys. El judici ha quedat vist per a sentència.

Mostrar formulari de contacte