Campanya de l'ACM per conscienciar de l'ús responsable de la mascareta
L'entitat municipalista col·laborarà amb La Marató contra la COVID-19 tot afegint 50 euros a la seva donació per cada ens local que s'hi adhereixi. L'acció vol ajudar a refermar la prevenció de la COVID-19 des de les administracions més properes com són ajuntaments i consells comarcals
L’Associació Catalana de Municipis (ACM) ha posat en marxa una campanya publicitària per sensibilitzar, promoure i conscienciar sobre l’ús responsable de la mascareta i la necessitat de respectar les mesures sanitàries i de protecció. La iniciativa, que porta per eslògan ‘Fes que destaqui’, pretén implicar els ajuntaments i ens locals catalans per tal de conscienciar a la ciutadania que portar posada la mascareta en espais públics és fonamental per lluitar contra la pandèmia del coronavirus.
A més a més, la campanya de l'ACM -entitat de la qual formen part bona part dels ens locals de l'Alt Urgell- té un segon objectiu que és col·laborar amb la Marató de TV3 d’aquest 2020, que destinarà els diners recollits a la lluita contra la COVID-19. Així, per cada ens local que se sumi a la campanya, l’ACM afegirà 50 euros a la donació global que realitzarà a la Marató d’enguany. D’aquesta manera, expliquen, "la implicació dels ajuntaments no només servirà per fomentar les mesures preventives i sanitàries entre la ciutadania, sinó també per fer una donació econòmica conjunta del municipalisme català a través de l’Associació".
Segons el president de l’ACM, Lluís Soler, el municipalisme català referma així "el compromís amb la solidaritat i amb l'ús de la mascareta i les mesures de seguretat", en una campanya que vol implicar a tots els ens locals de Catalunya. Soler hi afegeix que “el municipalisme hem estat un actor rellevant en tota la gestió de la pandèmia i a l'hora de vehicular les mesures que s’han anat regulant". Ara, la principal agrupació municipalista catalana vol "fer un pas més" i "insistir que un bon ús de la mascareta és vital per a la nostra salut", com també aconseguir que encara més ajuntaments s'impliquin en La Marató d'enguany.
La campanya es basa en una sèrie de material gràfic que els ajuntaments ja tenen a la seva disposició i poden adaptar amb diferents versions i personatges per donar-li un caràcter local. Per exemple, tot afegint-hi la seva imatge corporativa oficial i penjar-lo als espais públics i pàgines web municipals. Les institucions que hi participen poden ajudar a divulgar la proposta amb l'equiteta #TocaATohtomACM.