Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Desestacionalitzar el turisme a l'Alt Urgell, l'assignatura pendent

Desestacionalitzar el turisme a l'Alt Urgell, l'assignatura pendent

Un estudi de la Cambra de Comerç aconsella també crear un producte diferenciat i un observatori turístic El document valora bé la tasca feta per empresaris i administracions de la comarca

Xerrada sobre Turisme
Xerrada sobre Turisme
15/09/2009 19:51

La Cambra de Comerç de Lleida ha presentat avui a la Seu d’Urgell un estudi sobre el futur del turisme a l’Alt Urgell. L’anàlisi, elaborat per una empresa especialitzada, apunta a la necessitat de desestacionalitzar l’oferta turística i crear un producte diferenciat. El document valora bé la tasca feta per empresaris i administracions de la comarca, tot i que aconsella sinèrgies amb d'altres zones del Pirineu.

El responsable del document, Enric Casanovas, també ha proposat durant l’exposició de l’estudi a la capital urgellenca la creació d’un observatori del turisme, per conèixer no només dades quantitatives, sinó també qualitatives de la gent que ens visita. “Això facilitaria accions de comunicació i fidelització dels clients”, ha indicat.

Els punts forts de l’Alt Urgell en l’àmbit del turisme són l’entorn natural, de gran bellesa, en què més del 33% del territori està protegit. La Cambra de Comerç assenyala també el valor que té comptar amb pobles amb identitat; a més de tenir un comerç assentat i una bona base econòmica en l’àmbit dels serveis. Així mateix, l’estudi contempla com a positiu el potencial dels esports, el romànic, la paleontologia, la gastronomia i les tradicions, entre d’altres.

El document ressalta de forma especial l’oferta hotelera, “molt sòlida i de qualitat”, i del turisme rural (amb la catalogació d’espigues). Això malgrat que l’ocupació a l’Alt Urgell se situa per sota de la mitjana a la demarcació de Lleida, essent l'estiu el punt àlgid de demanda. Una iniciativa especialment valorada és la central de reserves on-line i la futura reobertura de l’aeroport de la Seu, o, en el seu defecte, el d’Alguaire.

Per contra, l’estudi aconsella treballar per aconseguir posicionar l’Alt Urgell, creant producte i dotant-lo de contingut, evitant el risc d’absorció d’Andorra que, tot i ser una oportunitat, “de ben segur també limita l’expansió de l’oferta local”. Casanovas també ha insistit en la necessitat que la gent d’aquí entengui la importància del turisme, “la indústria del futur al Pirineu”.

La Cambra de Comerç de Lleida impulsa ara un nou estudi sobre les infraestructures i la inversió al territori. El nou document compararà el Pirineu de Lleida, el d’Osca, el d’Andorra i de Girona. Aquest nou anàlisi estarà enllestit a finals d’any.

Mostrar formulari de contacte