Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Els treballadors de Correus es mobilitzen a la Seu per aturar "l'apagada postal"

Els treballadors de Correus es mobilitzen a la Seu per aturar "l'apagada postal"

Les concentracions s'han dut a terme arreu del Pirineu Els sindicats demanen un pla de viabilitat econòmica per al servei i s'oposen a la privatització del sector
Correus - Concentració abril 2010
13/04/2010 14:20

Treballadors de Correus de l'Alt Urgell s'han concentrat aquest dimarts davant l'Oficina de la Seu d'Urgell per reclamar més inversió i expressar la seva protesta contra la possible privatització del servei postal. El col.lectiu, format per una trentena de persones, s'ha sumat a les mobilitzacions que s'han dut a terme arreu de la demarcació de Lleida i que, segons informa el sindicat Confederación General del Trabajo (CGT), han estat seguides per un 85 per cent de la plantilla. Al Pirineu també s'han fet concentracions a Tremp, la Pobla de Segur, Sort, Bellver de Cerdanya, Vielha i el Pont de Suert.

Els sindicats majoritaris de Correus han convocat la vaga arreu de Catalunya per evitar el que anomenen "l'apagada postal", fent un símil amb l'apagada analògica. Consideren que la situació actual del servei pot conduir a l'acomiadament de bona part de la plantilla. Els sindicats acusen el govern espanyol d'haver deixat d'invertir a l'empresa i temen que "s'estigui preparant la privatització". És per això que reivindiquen "un pla de viabilitat econòmica que inclogui la regulació del sector i el seu finançament".

El portaveu sindical a la Seu, Javier González, ha assegurat que a hores d'ara "hi ha molts problemes per cobrir les baixes". També ha lamentat que la gestió actual està repercutint en la qualitat del servei, ja que la mateixa feina l'ha de fer menys gent. Aquests problemes també s'estan notant a l'Oficina d'Andorra. Correus estaria patint una retallada en el finançament de gairebé fins al 50% a nivell estatal i un 37% a Barcelona.

Les mobilitzacions, que continuaran demà dimecres, són el primer pas per preparar el terreny per a una possible vaga general de Correus i Telègrafs durant  la primera quinzena del mes de juny. Els sindicats expliquen que faran aquesta aturada "davant la falta de voluntat per part del govern de garantir el servei públic de Correus i els 65.000 llocs de treball després de la liberalització postal que marca la directiva europea i planificada per a l'1 de gener del 2011". "Exigim una moratòria en l'aplicació de la normativa", assenyalen.

Per últim, des del sindicat de CGT exigeixen també que es reobri la negociació del conveni col·lectiu, que porta paralitzada més de quinze mesos.

Mostrar formulari de contacte