Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Es reprèn el servei ferroviari de l'R3 entre Ripoll i Puigcerdà

Es reprèn el servei ferroviari de l'R3 entre Ripoll i Puigcerdà

Ja ha finalitzat la part principal de les obres del pont que passa per sobre del Ter a la capital del Ripollès. Els usuaris valoren positivament no haver de fer el trajecte alternatiu en autobús perquè és més ràpid
El tren passant pel pont amb el restabliment del servei ferroviari a Ripoll (Foto: ACN)
01/09/2022 17:45

Ripoll i Puigcerdà tornen a estar connectades per la línia ferroviària R3 un cop finalitzada la fase principal de les obres de millora del pont que passa per sobre del Ter a la capital del Ripollès. Durant el mes que han durat els treballs s'ha ofert un servei alternatiu amb bus. L'obra, que ha costat 1,1 MEUR, ha de permetre dotar aquest tram de "més fiabilitat", segons Adif. Usuaris del servei celebraven aquest dijous la represa. "És més còmode i podem aprofitar avui que és el primer dia", afirmava a l'ACN Jordi Olivella, un turista barceloní que ha pujat al tren amb la família per anar fins a Puigcerdà.

Des de la plataforma 'Perquè no ens fotin el tren' valoren positivament que s'hagi complert el calendari, però reclamen millores en els horaris. Per exemple, demanen que es recuperi el tren bala del matí i tarda que feia el trajecte Ripoll-Vic Barcelona. Cal recordar que el mes de maig Generalitat i Renfe van redissenyar els serveis de les línies que passen per la plaça Catalunya de Barcelona, aprofitant el gruix d'obres que coincidien a la xarxa, i una de les afectades va ser l'R3. En aquell moment els usuaris ja van reclamar que es revisés la planificació horària i Territori va dir que s'estudiaria un cop finalitzats els treballs. "Confiem que ens convocaran aviat per parlar", s'afirma des de la plataforma.

Entre les modificacions d'aquell moment hi havia també l'eliminació de la compatibilitat amb el transbordament internacional a la Tor de Querol per enllaçar amb l'SNFC cap a Tolosa i París als vespres i en sentit contrari als matins. Uns canvis que també van comportar la queixa formal de l'Ajuntament de Ripoll i el Consell Comarcal del Ripollès.

Incidències amb els abonaments

En relació amb la rebaixa temporal de les tarifes de transport públic que ha entrat en vigor aquest dijous, des de la plataforma valoren positivament el canvi de criteri amb les fiances per aconseguir els abonaments gratuïts de tren al tram nord de l'R3. Inicialment, va generar molta confusió el fet d'haver de pagar 20 euros (la mateixa que els trens regionals) en comptes dels 10 euros en l'abonament gratuït de Rodalies. Això afectava el tram de la Farga de Bebié fins a Puigcerdà. Les queixes dels usuaris van portar a una rectificació. Queda pendent, però, poder treure els abonaments a través de l'aplicació, ja que aquest tram nord de la línia no hi apareix i la compra només es pot fer per finestreta. Des de la plataforma denuncien que aquesta confusió té l'origen en la indefinició del tipus de servei a partir de Vic i Sant Quirze de Besora cap al Pirineu: "És de Rodalia o és Regional?", es pregunten.

Les obres de millora al pont del Ter

Els treballs de millora es concentren al viaducte, que fa 145 metres de longitud i que està situat entre la sortida de l'estació de trens i el túnel que creua part del nucli urbà en direcció nord. Es vol així protegir l’estructura de condicions atmosfèriques adverses i reduir les necessitats de manteniment.

Aprofitant la realització d’aquestes obres, Adif també ha executat altres actuacions, destinant gairebé 110.000 euros per a l’optimització d’un pont metàl·lic entorn del Barranc de Los Corrimientos, de 21,2 metres de longitud i situat al trajecte entre Ribes de Freser i Planoles. A més, es fan treballs de manteniment preventiu de via i infraestructura, com el sanejament de 3 trinxeres, la rehabilitació de l’entarimat de 6 passos a nivell, la renovació de trams de carril i la neteja de cunetes entre La Molina i Puigcerdà.

També s’han dut a terme operacions de manteniment de catenària entre Planoles i Puigcerdà, i d’instal·lacions de seguretat i comunicacions, així com tales d’arbrat i desbrossaments als voltants de la via, a més de diversos treballs geotècnics necessaris per projectar la millora dels túnels de La Corba, Helicoidal o del Cargol, Crenat i Sant Esteve.

Mostrar formulari de contacte