Ves al contingut. | Salta a la navegació

Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / Jornada a la Seu per innovar en la gestió de compra dels ens locals

Jornada a la Seu per innovar en la gestió de compra dels ens locals

Un 60 per cent dels municipis de l'Alt Pirineu i Aran utilitzen la central de compres de l'Associació Catalana de Municipis L'objectiu és afavorir l'estalvi de preus i costos en l'adquisició de serveis, a més de garantir la màxima seguretat jurídica
ACM - Jornada sobre gestió de compres 03.2015
12/03/2015 11:33

L’Associació Catalana de Municipis (ACM) ha celebrat aquest dijous a la Seu d'Urgell una jornada per estudiar, millorar i innovar la seva central de compres del món local. L'acte d'inauguració ha anat a càrrec de l’alcalde de la Seu d’Urgell i membre del Comitè Executiu de l’ACM, Albert Batalla; Ricard Pérez, vicepresident del Consell Comarcal de l’Alt Urgell; Albert Alins, delegat del Govern a l’Alt Pirineu i Aran; i Marc Pifarré, secretari general de l'ACM.

L'entitat municipalista ha aconseguit ser una referència en les compres agregades, que “són un sinònim d'estalvi de preus o costos i, en els darrers temps, un exemple en el procediment d'adquisició de serveis", ha indicat el secretari general de l'ACM, Marc Pifarré. A les comarques de l'Alt Pirineu i Aran, un 60 per cent dels municipis compren serveis mitjançant aquest sistema.

La central de compres del món local, mitjançant el Consorci Català pel Desenvolupament Local, facilita l'accés al subministrament d’electricitat o de gas natural, la contractació d’assegurances, la compra o rènting de vehicles de serveis generals i serveis policials, i impressores i equips de multifunció. També està previst que en els propers mesos s’ofereixi el servei de compra de paper d’oficina, maquinària per a les brigades municipals i equips d’informàtica.

Marc Pifarré destaca que "la voluntat és que els ens locals puguin aconseguir preus avantatjosos, estalviar i facilitar el procediment administratiu, a més de beneficiar-se de l'expertesa i coneixement en l'adquisició amb màxima seguretat jurídica". Des de la Central de Compres es vetlla perquè la indústria local no quedi al marge.

La jornada ha comptat amb la presència de tècnics de contractació dels ens locals de l'Alt Urgell, la Cerdanya, l'Alta Ribagorça, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i la Val d'Aran. Durant la trobada s'ha posat en comú les bones pràctiques que es duen a terme als diferents municipis de Catalunya. També ha servit per divulgar els reptes que suposarà la Directiva 2014/24/UE, avaluar afectacions a la contractació en matèria de transparència o identificar noves necessitats i conèixer properes licitacions de la Central de Compres.

Mostrar formulari de contacte