Jornada de portes obertes a l'Escoleta Nunun d'Arfa
L'Escoleta NunuN d'Arfa organitza aquest cap de setmana, 13 i 14 de febrer, un seguit d’activitats amb motiu de la jornada de portes obertes anual del centre. El projecte educatiu està adreçat a infants d'1 a 6 anys, tots en l'etapa d'Educació Infantil.
Dissabte al matí, d'11 a 12 hores, s'obrirà l'espai per mostrar els diferents ambients i s'explicarà com s'acompanya l'aprenentatge dels nens i nenes. A les 12 del migdia, està previst un vermut per a tots els assistents. Ja a la tarda, es proposa el taller "Del conflicte al retrobament". Finalment, diumenge tindrà lloc un altre taller, en aquest cas de constel.lacions familiars. Les dues activitats, amb una aportació de 20 i 25 euros respectivament, aniran a càrrec de Laura Pont, psicòloga, terapeuta Gestalt i biodansa.
Es pot confirmar l'assistència a equippedagogic@nunun.cat. La inscripció als tallers es pot dur a terme a formacio@nunun.cat.
Respecte a l'aprenentatge natural i innat
Des de l'Escoleta NunuN s'entén que "si el procés d’aprenentatge natural i innat és respectat i es deixa néixer des de l’interior, s’assentaran les bases del plaer pel coneixement". En aquest sentit, el sistema educatiu del centre creu que "l’ésser humà té la capacitat de construir-se ell mateix, de desenvolupar el que ja és com a potencial, d’autoregular l’intercanvi amb l’entorn, és a dir, de discernir allò que és adient, el moment i la mesura d’un determinat aprenentatge". I es remarca: "Aquesta capacitat es manifesta des del naixement i de forma innata com una gran curiositat i ganes d’aprendre, que permet que els nens i les nenes conquereixin aprenentatges de gran complexitat d’una manera autònoma".
L'educació del centre s'orienta a l'aprenentatge a través de la convivència; amb una perspectiva sistèmica; integral en totes les dimensions de la persona; a través del respecte a les necessitats, els ritmes i la intimitat de cadascuna de les persones; amb el foment de l’autonomia i l’autorregulació; en la llibertat responsable; emocional i amb el desenvolupament de la percepció; a través de la corresponsabilitat i a través de l’aprenentatge vivencial i actiu.