Eines personals

Sou a: Inici / Notícies / La Cerdanya es prepara de cara a rebre novament visitants

La Cerdanya es prepara de cara a rebre novament visitants

El Welcome Summer, que se celebrarà abans no acabi aquest mes, vol marcar l'inici de la nova etapa. L'Aran endega una campanya amb descomptes per a les famílies

La Cerdanya des del Vilar (Foto: @jicervera)
La Cerdanya des del Vilar (Foto: @jicervera)
08/06/2020 14:10

La Cerdanya ja es prepara per començar a rebre visitants tan bon punt s'obri la mobilitat amb regions veïnes, cosa que podria passar dilluns vinent dia 15 si la Catalunya Central i Girona entren a la fase 3 de desescalada, a la qual aquest dilluns mateix ja s'hi ha incorporat l'Alt Pirineu i Aran.

Empresariat Cerdanya, entitat de recent creació que agrupa els sectors econòmics de la comarca, ja va presentar aquest mes passat el 'Welcome Summer Cerdanya', l'acció de promoció econòmica i turística  de la comarca que es durà a terme properament no només per donar la benvinguda a l'estiu -com el seu nom indica- sinó també per marcar l'inici d'una nova etapa a la vall. Ja s'hi han adherit més d'un centenar de negocis de deu sectors diferents, com ara hotels, restaurants, bars, comerços i empreses d'activitats, entre molts altres.

Segons ha explicat a l'ACN el president d'Empresariat Cerdanya, Francesc Armengol, aquest esdeveniment està obert tant a la gent que té segona residència a la comarca com a la resta de turistes que la vulguin visitar, però també a la població que hi viu tot l'any. El principal reclam de la campanya, per als qui vinguin de fora, és que els establiments on facin alguna compra o activitat els abonaran el preu del peatge del Túnel del Cadí. Armengol indica que han volgut "jugar amb la metàfora que sortim d'un túnel molt llarg, i d'haver hagut de pagar el peatge de quedar-nos a casa". 

Pendents de la mobilitat amb regions properes

El representant dels empresaris cerdans també ha volgut deixar clar que no es busca la "massificació", sinó fer un conjunt d'activitats que contribueixin a donar una imatge de reactivació. Armengol ha aprofitat per negar que l'acció s'hagi fet pensant només en Barcelona, cosa que han suggerit alguns mitjans digitals. I, ben al contrari, assegura que s'adreça a visitants de tot Catalunya i que "l'esdeveniment es podria arribar a celebrar igualment encara que l'Àrea Metropolitana no hagi arribat a la fase 3, sempre i quan la mobilitat entre la resta de territoris que estiguin en aquest punt ja sigui possible", en referència per exemple a la Catalunya Central, Girona i Lleida.

També ha afirmat que tot plegat es desenvoluparà de forma "segura" i seguint els criteris sanitaris, perquè els empresaris locals són "els primers interessats que no hi hagi un rebrot i que no s'hagi de tornar enrere". De fet, la Fundació Hospital de Puigcerdà serà una de les principals beneficiàries d'aquesta acció, perquè es pretén que les persones que hi participin "inverteixin" els diners que obtinguin d'aquest descompte per a fer-hi un donatiu.

Pel que fa a la data, de moment s'ha avançat que es durà a terme durant un dels dos caps de setmana de la segona quinzena d'aquest mes de juny; concretament, quan "ja hi hagi diversos àmbits territorials que estiguin en la fase 3 de la desescalada i es permetin els desplaçaments entre aquests".

De la seva banda, el Conselh Generau d'Aran ha endegat la campanya "Aquest estiu, gaudeix de la Val d'Aran en família", a través de la qual ofereix allotjament gratuït als menors de 12 anys, a més de descomptes en activitats per als més petits. L'objectiu de l'acció, vigent fins al 13 de setembre i ideada pel Patronat de Turisme i empresaris de la vall, és el de fomentar el turisme familiar de llarga durada i afavorir el consum al territori.

Mostrar formulari de contacte