La Diputació vol potenciar el turisme de la pesca i la gastronomia
Tècnics dels consells comarcals del Pirineu i les Terres de Lleida s'han reunit aquest dijous per tractar el Pla d'Accions 2016, que preveu un centenar d’actuacions destinades a promocionar l’oferta turística del territori
La Diputació de Lleida ha reunit aquest dijous els tècnics de turisme dels consells comarcals del Pirineu i les Terres de Lleida per tractar del Pla d’Accions 2016 del Patronat de Turisme. El Pla recull més d’un centenar d’actuacions destinades a impulsar el coneixement de les marques turístiques pròpies, tant a escala estatal com internacional, tot potenciant els nous productes que s’han creat en els darrers temps, com ara “Moturisme, Ara Lleida” i Benvinguts, senderistes i cicloturistes”, consolidant els ja estructurats en un ampli ventall d’accions destinades tant al públic final com a turoperadors turístics i mitjans de comunicació de Catalunya, de la resta de l’Estat i a escala internacional.
La Gastronomia, amb motiu de l’Any de la Gastronomia i l’enoturisme, i el turisme vinculat a la pesca, seran altres dos productes que comptaran enguany amb un atenció especial. Les accions promocionals es destinaran tant al públic estatal i de proximitat, com al mercat francès, segons ha explicat el director del Patronat de Turisme, Juli Alegre. Les comarques de Lleida disposen d’una àmplia oferta de rius i embassaments per practicar la pesca i cada any atrauen molts visitants.
Juli Alegre remarca que la promoció de la pesca s’afegirà a la resta de productes turístics que ja promociona el Patronat de Turisme, molts dels quals tenen una estructura i un pla d’acció propi, com ara el turisme rural, l’oferta de neu, el senderisme, que té el programa específic “Benvinguts, senderistes i cicloturistes”, l’enoturisme, els càmpings, l’astroturisme i darrerament també el “Moturisme Ara Lleida”. En relació amb el programa “Moturisme Ara Lleida” s’han previst un seguit d’accions d’àmbit internacional amb l’associació europea Touring Route i el club d’ automobilisme Alemany ADAC, així com una col·laboració amb l’”Encuentro Grandes Viajeros”, que tindrà lloc aquesta primavera a la ciutat de Lleida.
Any de la Gastronomia i l'Enoturisme
També per a aquest any 2016 el Patronat impulsarà amb un pla d’accions personalitzat sobre el turisme actiu, l’oferta de natura i cultura, el turisme familiar i la gastronomia, que tindrà una significació especial amb motiu de la declaració per part de la Generalitat de Catalunya com l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, després que Catalunya fos designada Regió Europea de la Gastronomia el mes de juliol de 2015.
Entre les actuacions previstes amb motiu de l’Any de la Gastronomia i l’Enoturisme, el Patronat de Turisme, en col·laboració amb l’Agència Catalana de Turisme, presentarà a la tardor l’oferta gastronòmica pròpia a la ciutat de Bordeus, en un acte adreçat a mitjans de comunicació i turoperadors francesos. També col·laborarà en el programa “Benvinguts a pagès”, que organitzen la Fundació Alicia i la Generalitat de Catalunya. Aquesta acció, destinada al mercat català, consistirà en un cap de setmana de portes obertes a les explotacions agrícoles i ramaderes. El públic podrà visitar els productors, els quals mostraran les seves explotacions, oferiran tastos i comercialitzaran productes.
Mercats prioritaris
Catalunya, el mercat espanyol i en l’àmbit internacional França i el Benelux, són els mercats considerats prioritaris enguany pel Patronat de Turisme. En un segon nivell s’ha planificat accions destinades a captar el públic d’Alemanya, el Regne Unit, Irlanda i Israel i, en darrer lloc, també es faran accions puntuals als Països Nòrdics, Itàlia, Portugal, Països de l’Est, la Xina, Àsia-Pacífic, Amèrica del Nord i Amèrica del Sud.
A més, el Pla d’Accions preveu la participació del Patronat de Turisme en una desena de fires i salons de turisme, tant d’àmbit estatal com internacional, en workshops, com també en l’organització de famtrips i presstrips i les campanyes publicitàries institucionals previstes en els mercats interior, estatal i internacional –aquestes darreres per mitjà dels CPT que depenen de l’Agència Catalana de Turisme.
Col·laboració amb les oficines de turisme i les agències receptives
Per a aquest any 2016, el Patronat de Turisme vol millorar les dades estadístiques sobre els turistes que visiten la demarcació de Lleida, conèixer millor el seu perfil, les preferències, els llocs de procedència i les motivacions que els han dut a escollir la destinació per a les seves vacances, sortides de cap de setmana o festius, mitjançant la gestió de la informació que reben les diferents oficines de turisme de la demarcació. Aquesta informació, una vegada processada servirà al Patronat per planificar noves accions promocionals adreçades a públics específics. També mantindrà per a aquest any 2016 el conveni de col·laboració amb la Càtedra de Turisme d’Interior i de Muntanya de la Universitat de Lleida-UDL per a l’anàlisi i l’elaboració d’enquestes i estudis diversos per conèixer la realitat del sector turístic a la demarcació de Lleida.
Finalment, el Patronat de Turisme ha previst accions de col·laboració amb les agències de viatges receptives de les comarques de Lleida amb la finalitat d’estructurar nous paquets turístics i fer més difusió dels existents.