La perforació del túnel de Tres Ponts finalitza aquest divendres
Al matí es farà la calada de les dues parts de l'obra, amb la presència del conseller Damià Calvet i de diversos alcaldes de l'Alt Urgell. El Govern ha impulsat la construcció de la galeria amb una inversió de 35 milions d'euros
La perforació del túnel de Tres Ponts ja quedarà completada aquest divendres, dia 30, segons ha avançat el Govern de fonts de la UTE que s'encarrega de la construcció. El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, serà present a l'acte de calada que marca tradicionalment la trobada entre els equips que obren forat a ambdues bandes de la construcció d'un túnel.
A aquesta finalització dels treballs de perforació és previst que també hi siguin presents diversos alcaldes de la comarca com ara Jordi Fàbrega (la Seu d'Urgell), Celestí Vilà (Organyà), Martí Riera (Coll de Nargó) i Ignasi Finestres (Fígols i Alinyà), juntament amb el president del Consell Comarcal de l'Alt Urgell, Miquel Sala. Les autoritats entraran a la cavitat, on hi ha un martell hidràulic que s'encarregarà d'acabar la perforació.
La construcció del túnel de Tres Ponts és la principal actuació de les obres de condicionament de la carretera C-14 en el tram entre Organyà i Montant de Tost. És un tram curt, de només 3 quilòmetres, però molt complex a nivell orogràfic. De fet, el túnel s'ha impulsat en resposta a la demanda feta des de l'Alt Urgell -especialment des dels municipis més propers al nou túnel- perquè se solucionés així els problemes de despreniments que hi ha sovint al congost de Tres Ponts i que en algunes ocasions han causat accidents greus.
El Govern ja va executar ara fa dos anys mesures de protecció a la carretera actual, mitjançant malles de grans dimensions fixades a la paret amb micropilotatges. Paral·lelament, també va adjudicar la construcció d'un túnel d'1,3 km, per sota de la muntanya, com a solució definitiva a aquests problemes. De fet, és la inversió en infraestructures més important impulsada per l'executiu català aquests darrers anys, amb una inversió de 35 milions d'euros i un termini de finalització de 3 anys des de l'inici de les obres.